روزنامه قدس در بخشی از سرمقاله امروز خود به قلم علی یعقوبی نوشت:

🔹هرچند شاهد رقابت سنگینی در حوزه گفتمانی و رویکردی میان رقبای این انتخابات و هوادارانشان بودیم، اما اکنون‌که رئیس‌جمهور منتخب از میان سازوکار مردم‌سالاری دینی، پا به عرصه اجرایی کشور گذاشته، طبیعتاً رئیس‌جمهور همه ملت است.

🔹طبیعتاً از امروز تا رأی اعتماد به کابینه دولت جدید در مجلس شورای اسلامی فشارهای مختلف برای سهم‌خواهی شدت خواهد گرفت و کسانی که در ستادها و غیر آن فعال بوده‌اند توقعاتی خواهند داشت.

🔹از آقای پزشکیان که در رقابت‌های انتخاباتی خود را اصولگرای اصلاح‌طلب خواندند و کنارگذاشتن دعواها و رسیدن به وفاق ملی جزو مهم‌ترین و پرتکرارترین حرف‌هایشان بود، توقع می‌رود در انتخاب کابینه بر این عقیده درست خود پافشاری کنند و به‌تعبیر رهبر معظم انقلاب از ظرفیت‌های فراوان کشور به‌ویژه منابع انسانیِ جوان و انقلابی و مؤمن، برای آسایش مردم و پیشرفت کشور بیشترین بهره را ببرند.

🔹آقای دکتر پزشکیان همواره بر نظر کارشناسان و رجوع به آن‌ها در حل مسائل کشور تأکید داشته‌اند؛ از آنجاکه ایشان خود را مقید به سیاست‌های کلی ابلاغی رهبر معظم انقلاب می‌دانند، انتخاب کارشناسانی که از نظر رویکردی همراه با این سیاست‌ها هستند، می‌تواند از ایجاد سردرگمی یا تعارض در فرایندهای کارشناسی جلوگیری کند.

🔹اگر دولتمردان به مسئله حکمرانی صرفاً بر اساس معادلات قدرت و حفظ پایگاه رأی هم بنگرند، نمی‌توانند به مسئله رفع فقر و محرومیت کم‌توجه باشند. این مهم نیز فقط متوجه دهک‌های پایین جامعه نیست که صرفاً برنامه‌های یارانه‌ای و امثالهم برای دهک‌های پایین مطمح نظر باشد، بلکه باید نسبت به فقیرترنشدن طبقه متوسط نیز حساس بود و توجه داشت.

🔹رئیس‌جمهور شهید و دولت سیزدهم اقدامات ارزشمندی در ریل‌گذاری‌های اقتصادی و ایجاد زیرساخت‌های عمرانی کشور داشت؛ اقداماتی که داشت پای اقتصاد کشور را از گل درمی‌آورد و به سفره مردم نزدیک می‌شد و بر آن هزاران ساعت تلاش و جهاد و کار شبانه‌روزی و میلیاردها ریال هزینه و سرمایه صرف شده است. هرگونه توقف، کندی یا تغییر در این مسیر، کشور را دچار سرمایه‌سوزی هنگفتی می‌کند که به‌شمار نمی‌آید.

🔹دولت جدید بدون تعصب جناحی دستاوردهای مثبت دولت قبل را قدر بداند و با سرعت بیشتر پروژه‌های ناتمام را به‌پایان برساند و ضعف‌های احتمالی را اصلاح کند تا در نهایت نتیجه آن کام مردم عزیزمان را شیرین کند.

🔹امروز یک اجماع جهانی علیه نظام سلطه و رژیم‌صهیونیستی و نفی سیاست‌های ظالمانه آمریکا علیه مظلومان عالم به‌ویژه مردم غزه و حمایت از آرمان فلسطین شکل گرفته و ایران اسلامی نیز امروز در صدر قله‌های جبهه حق ایستاده است.

🔹با توجه به سوابق انقلابی و جهادی آقای دکتر پزشکیان؛ به ایشان می‌گوییم امروز چشم امید مجاهدان مقاومت در لبنان و عراق و یمن و سوریه و فلسطین و سایر آزادگان و ظلم‌ستیزان عالم به ایران دوخته شده است. نگذارید این نور امید کم‌فروغ شود.

دیدگاهتان را بنویسید