🔹مهر ۱۴۰۰ در راستای بهره‌مندی از نیروی جوان در بدنه دولت، مجید عشقی به یکباره به جرگه امام صادقی‌های دولت پیوست و بر صندلی ریاست سازمان بورس تکیه زد.

🔹دولت سیزدهم که با شعار نجات بورس کار خود را آغاز کرده بود، در ۳۳ ماه حضور مجید عشقی در سازمان بورس رکوردهای تاریخی را به ثبت رساند و بخش عظیمی از سرمایه‌های بازار سهام را بر باد داد.

🔹خروج روزانه ۲۸۸ میلیارد تومان سرمایه حقیقی از بازار، کاهش ارزش دلاری بورس از ۲۴۸ میلیارد دلار به ۱۴۳ میلیارد دلار،فاصله ۵۰ درصدی نرخ دلار نیمایی با دلار آزاد، قیمت‌گذاری دستوری برای صنایع و … از مهمترین دستاوردهای حضور ۳۳ ماهه عشقی در بورس بود.

🔹با انتشار صورت‌های مالی شرکت‌ها در سال ۱۴۰۲، کارنامه صنایع طی این سه سال برای فعالان شفاف شد. سود خالص ۳۸۲ نماد تولیدی بورسی که صورت‌های مالی ۱۴۰۲ خود را روی سامانه کدال بارگزاری کرده‌اند، به ۵۶۹ همت رسیده و حاشیه سود صنایع، از ۲۱ درصد در بهار ۱۴۰۱ به ۱۲ درصد در زمستان ۱۴۰۲ رسیده است.

🔹از ابتدای تیرماه کارزار برکناری مجید عشقی از سوی فعالان بازار سرمایه راه‌اندازی شده و این گروه از وزیر اقتصاد درخواست کرده‌اند که اقدام به برکناری فوری کند. فعالان بورسی خطاب به وزیر اقتصاد نوشتند«عملکرد جناب آقای عشقی و تیم مدیریتی مستقر در سازمان بورس بسیار ضعیف بوده؛ به‌طوری که اهداف و ماموریت‌های سازمان، نه‌تنها محقق نشده بلکه نسبت به دوره‌های مدریت‌های قبلی با شدت بیشتری تضعیف شده است، به‌نحوی که مردم حاضر هستند به‌منظور سرمایه‌گذاری برای خرید خوردو و حفظ ارزش پول، در حساب‌های وکالتی ۱۰۰ همت پول واریز کنند اما از این مبلغ ریالی وارد بازار سرمایه نکنند.»

دیدگاهتان را بنویسید