🔹مدیرعامل کافه‌بازار در یادداشتی به انتقاد از تصمیم‌ها درباره فیلترینگ و عواقب جبران‌ناپذیر این کار پرداخته است. «شهاب خدابخش» تأکید کرده، فیلترینگِ گستردهِ برنامه‌های محبوب از‌جمله گوگل‌پلی در شهریور ۱۴۰۱ باعث بروز مشکلات جدی شده؛ همچون:
افزایش هزینه‌های خانواده‌ها، ناامنی بیشتر و آسیب‌پذیری بیشتر گوشی کاربران در برابر هکرها،  نصب برنامه‌های غیررسمی و جعلی در گوشی کاربران و و بروز مشکلات متعدد برای توسعه‌دهندگان و شرکت‌ها از عواقب ناگوار فیلترینگ بوده است.

🔹خدابخش همچنین اعلام کرد مردم در گذشته حق انتخاب داشتند که از چه پلتفرمی استفاده کنند و حالا با تبدیل شدن فیلترشکن به ابزار همیشگی کاربران که خود خطرات متعددی به همراه دارد، بار دیگر این حق انتخاب به زندگی کاربران برگشته است؛ با این تفاوت که خطرات بسیاری آن‌ها را تهدید می‌کند و هزینه‌های بیشتری برای استفاده از اینترنت آزاد می‌پردازند. او باور دارد با نگاهی به زندگی امروز کاربران و نحوه رفتار آن‌ها در اینترنت می‌توان فهمید عملاً نتایجی که دولت در فیلترینگ به‌دنبال آن بود، صورت نگرفته است و دولت جدید باید با ارزیابی این موارد در تصمیم‌های فیلترینگ بازنگری انجام دهد.

دیدگاهتان را بنویسید