#خاطرات_هاشمی_رفسنجانی

١٨ مهر ١٣٧٩

🔹شیخ قدرت علیخانی [نماینده قزوین] آمد. از افزایش اختلاف بین گروه‌های دوم‌ خردادی و کم‌اثر شدن مشارکتی‌ها و نیز اختلاف در مجمع روحانیون [مبارز]، بین دو گروه [سیدمحمد موسوی] خویینی‌ها و [مهدی] کروبی، خواستار کنترل آقای [مصطفی] تاج‌زاده، معاون سیاسی وزیر کشور شد و گفت، [آقای سیدعبدالواحد موسوی‌لاری] وزیر کشور هم در میان نمایندگان، به خاطر دخالت‌های آقای تاج‌زاده، مشکل دارد.

🔹شب دکتر [حسن] روحانی آمد. گفت، آقای [کمال] خرازی [وزیر امورخارجه]، برای تحسین [بهبود] روابط با عراق به بغداد می‌رود و درمورد پیام اخیر آمریکا [در خصوص اعتراض به مخالفت ایران با روند صلح خاورمیانه]، توضیح داد و نپذیرفته‌ که در دبیرخانه شورای‌ عالی امنیت ملی، برای جواب بررسی شود و باید رسماً ارجاع شود.

🔹نمی‌دانست نظر رهبری چیست. دربارۀ نامزدشدن خودش برای ریاست‌جمهوری به جایی نرسیده و نمی‌داند رأی می‌آورد یا نه و بر فرض انتخاب، آیا با وضع موجود می‌تواند درست کار کند یا خیر؟

🔹گفت، با افکار رهبری در مورد سیاست‌ خارجی و نیز دربارۀ ثروت و مدیریت و کاری که با امثال‌ کرباسچی‌ها کردند و طرح مسئله غارت بیت‌المال، فضای مناسب کار اجرایی باقی نمانده است و تأکید کرد که در زمان شما هم مسائل فرهنگی و سیاست خارجی مشکل داشت، ولی شما روی‌ کارهای اقتصادی تمرکز دادید و کارهای مهمی انجام شد.

دیدگاهتان را بنویسید