«حق تصویر» و «جذب ستاره»؛ فرمولی برای «پیشرفت»

🔹در «صنعت ورزش» هر ورزشکار میتواند به صورت مجزا از باشگاه شخصاً با کمپانیهای مختلف مثل برندهای لباس، ساعت و غیره قرارداد امضا و امتیاز استفاده از چهره، اسم، نام مستعار، صدا، امضا و سایر خصوصیتهای شخصی خود را به طرف مقابل واگذار کند.
🔹در واقع «حق تصویر» یک معیار مهم در جهت افزایش تمایل حضور ستارهها در لیگهای یک کشور در ورزشهای مختلف است؛ هر چه باشگاههای یک کشور درصد بیشتری از این امتیاز را به ورزشکاران واگذار کنند به همان نسبت نیز جذابیت آن کشور نزد ستارهها بالاتر میرود. یک بازی برد-برد.
🔹حال شاید بهتر متوجه شده باشید که چرا برخی از ستارههای خارجی – چه در سالهای پایانی فعالیتشان و چه اخیراً در دوران اوجشان – کشورهایی همچون عربستان، ترکیه، چین و قطر را برای ادامه فعالیت حرفهای خود برمیگزینند و چرا ورزش و به خصوص فوتبال در این کشورها تا این اندازه پیشرفت کردهاند.