خسرو کفیلی

تیم ملی وزنه برداری ایران با حداکثر سهمیه در بازی های المپیک پاریس شرکت خواهد کرد.
بهادر مولایی ملی پوش سابق وزنه برداری ایران و دارنده مدال نقره رقابتهای جهانی لهستان با بیان این مطلب گفت : با توجه به شرایط موجود وامتیازات کسب شده از سوی ملی پوشان کشورمان در رقابتهای گزینشی بازی های المپیک به نظر من تیم ایران با کسب سه سهمیه توسط میرمصطفی جوادی ، رضا دهدار و علی داودی در اوزان ۸۹ ، ۱۰۲ و به اضافه ۱۰۲ کیلوگرم در این بازی ها شرکت خواهد کرد.
این سه ملی پوش وزنه برداری کشورمان از جمله بهترین های اوزان خود در جهان هستند و چهره های شناخته شده ای در دنیای وزنه برداری بشمار می روند.
ملی پوش سابق وزنه برداری ایران در ادامه گفت : با توجه به زمان باقی مانده تا آغاز بازی های المپیک این سه وزنه بردار می بایست تمام تلاش خود را برای افزایش حدنصابهایشان انجام دهند.
پیکارهای وزنه برداری بازی های المپیک تفاوت بسیاری با رقابتهای جهانی و قاره ای دارند ، در این بازی ها تمامی شرکت کنندگان با آمادگی کامل شرکت می کنند تا برای کشورشان افتخار کسب کنند.
او افزود : با اینکه گفته می شود مهدی کرمی ملی پوش دسته ۱۰۹ کیلوگرم با حضور در یک دسته پایین تر این شانس را دارد که با کسب امتیازات لازم در این بازی ها شرکت کند ، من معتقدم که او باید تلاش مضاعفی کند که به هدف خود برسد.
کرمی وزنه بردار قدرتمندی است و زمان لازم دارد که در وزن جدید خود جا بیفتد.
مولایی در باره درخواست کیانوش رستمی برای حضور در اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران و شرکت در رقابتهای گزینشی بازی های المپیک پاریس گفت : در این خصوص مسوولان فدراسیون وزنه برداری و کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران باید تصمیم گیری کنند.
ملی پوش وزنه برداری ایران در باره نتایج کسب شده از سوی ملی پوشان وزنه برداری ایران در رقابتهای جهانی و بازی های اسیایی اظهارداشت : هر وزنه برداری تمام تلاش خود را انجام خواهد داد که در رقابتهای مختلف بهترین نتیجه را کسب کرد ولی متاسفانه برخی از ملی پوشان کشورمان در رقابتهای فوق نتوانستند انتظارات را برآورده کنند. این به معنی آن نیست که از این وزنه برداران در ایران بهتر هم وجود دارد ، این چنین نیست این وزنه برداران بهترین های وزنه برداران ایران هستند و در رقابتهای آینده جبران خواهند کرد.
مولایی در باره انتقاد برخی از منتقدان از عملکرد کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران پس از بازگشت هانگ ژو اظهارداشت : در این خصوص باید بگویم که نواب نصیرشلال سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران به همراه دستیارانش به تازگی هدایت تیم کشورمان را برعهده گرفته است و به زمان نیاز دارد که تا توانایی های خود را به نمایش بگذارد.
این کادر از دانش و تجربه لازم برای هدایت تیم ملی وزنه برداری ایران برخوردار است و بی شک با برنامه ریزی مطلوب ، وزنه برداری ایران را به دوران اوج خود خواهد رساند.
کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران طبق برنامه بزودی اردوی تیم ملی وزنه برداری کشورمان را برای شرکت در رقابتهای بین المللی قطر و پیکارهای آسیایی ازبکستان با دعوت از نفرات جوان به منظور پشتوانه سازی دایر خواهد کرد .
مولایی با اشاره به اینکه رشته وزنه برداری یک رشته المپیکی است و ملی پوشان وزنه برداری کشورمان در طول تاریخ افتخارات بسیاری را برای کشورمان از بازی های المپیک کسب کرده اند ، گفت : با این اوصاف انتظار است مسوولان دستگاه ورزش کشور نگاه ویژه ای به این رشته ورزشی داشته باشند .

دیدگاهتان را بنویسید