وکیل اسحاق جهانگیری در خصوص پرونده شکایت قالیبا ف از وی گفت:

🔹ما درخواست تجدید نظر را دیروز ثبت کردیم. از نظر ما مستندات حتی بدون دسترسی به اسناد و مدارک مورد اشاره کفایت دارد. مثلا بخشی از دادنامه ناظر بر اظهارات موکل درخصوص املاک شهرداری است. آقای جهانگیری در همان مناظره، مطلب را به استناد گزارش سازمان بازرسی کل کشور مطرح می کند.

🔹دادستان کل نیز در این خصوص در همان ایام در تلویزیون اظهارنظر کرده و موضوع چیزی نبوده که تنها از زبان موکل مطرح شده باشد. از نظر ما مهمتر از شکایت و نتیجه دادگاه، آسیبی است که با این اتفاق بی سابقه به روند تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری وارد می شود.

🔹در حقیقت این بدان معنی است که آن یک نامزد ترجیح داده به جای استفاده از سازوکارهای قانون انتخابات مانند طرح شکایت در کمیسیون ذیربط و در صورت تایید آن کمیسیون، پاسخگویی در صداوسیما، وارد فرآیند شکایت قضایی شود که می تواند این نوع رفتار به چالش در طرح آزادانه و شفاف مباحث درخصوص عملکرد مدیریتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و عدم شناخت دقیق مردم از عملکردها منجر شود.

🔹مطابق قاعده انتخابات هنگامی که مدیری ادعای قانون گرایی و فساد ستیزی دارد و یا ادعای مدیریت قوی دارد، عملکرد مدیریتی قبلی او که به چه میزان با برنامه ها و شعارهای که میدهد سازگار می باشد از سوی سایر کاندیدا مورد نقد قرار می گیرد مردم نقدها و پاسخ ها را می شنوند و تصمیم می گیرند که به چه کسی رای دهند.

دیدگاهتان را بنویسید