
🔹 اینکه سعی کنید همه را راضی و خوشحال نگه دارید، به بهمنی از خرده استرس برای شما منجر میشود: خرده استرس ترس از ناامید کردن دیگران، خرده استرس نشخوار فکری درباره مشکلات عملکردی دیگران، اضطراب اینکه مدیر ضعیفی دیده شوید.
🔹 تازه اینها فقط چند مورد از خرده استرسهای رک نبودن است. پس اگر صادق و شفاف باشید و روابطی واقعی بر پایه صداقت بسازید، احتمال کمتری وجود دارد که چنین خرده استرسهایی را تجربه کنید.
🔹 راهی پیدا کنید که بتوانید تمام جوانب نقشها و مسوولیتهایتان را در نظر بگیرید تا خود را زیر حجم کار بیش از حد مدفون نکنید.
🔹 برای طرفهای درگیر هر کار توضیح دهید که برای هر مسوولیتی چقدر زمان دارید و با مشارکت آنها مشخص کنید اولویت با کدام است و باید تمرکزتان را روی چهکاری بگذارید تا بیشترین بهره را از زمانتان ببرید.
🔹 در نهایت تواناییهای شما هم محدودیتی دارد. باید حدی را مشخص کنید که هر روز ازآنجا به بعد کنار بکشید و بگویید من کاری را که امروز از دستم برمیآید انجام دادهام.
🔹 اینکه اجازه دهید در پایان روز مغزتان خاموش شود، نهتنها به کاهش انتقال خرده استرسها به خانه کمک میکند که به همکارانتان نشان میدهد که آنها هم حق دارند حدومرزی برای خود داشته باشند.