✍🏻مجيد سعيدي———-
بعد از پايان ليگ ، مديران دو باشگاه پرسپوليس و استقلال در يك برنامه تلويزيوني حضور يافتند .
متاسفانه اتفاقي را رقم زدند كه نه تنها طمع شيرين قهرماني و نايب قهرماني را تلخ كردند ، بلكه ادبياتي را بر عليه يكديگر به كار بُردند كه شان و جايگاه مديريت را در سطح كشور زير سوال بردندتا جايبكه خاطر آحاد مختلف مردم- حتي غير فوتبالي ها- مكدرشد.
كميته اخلاق فدراسيون فوتبال در حكمي خنده دار(!)مديرعامل پرسپوليس را ٢٠ جلسه از فعاليت ورزشي محكوم كرد!
بدون انكه بخواهم قضاوتي پيرامون موضوع داشته باشم وبخواهم به قبل از انقلاب برگردم و علي عبده و تيمسار خسرواني را پيش بكشم ، مي گويم؛ وقتي سطح مديريت در پرسپوليس از امثال مهندس عايديني، حاج عباس انصاريفرد،مجيد صدري در پرسپوليس به رضا درويش از مكتب علي پروين مي رسد و در استقلال از امثال دكتر قريب و مهندس واعظ آشتياني به امثال سميعي مي رسد ! سخن گفتن از جايگاه و شان و منزلت مديريت چه معنا و مفهومي دارد؟
وقتي در انتصاب مديران عامل دو باشگاه پرطرفدار كشور شاخص و سنجه هاي شايسته سالاري رعايت نمي شود و اساسا عوامل ديگري(!) تاثيردارد ، طبيعي است بلحاظ برخورداري از همان پشتوانه ها “اخلاق “در مديريت كم رنگ و صدالبته بي ارزش مي شود. دوشنبه شب مديران سرخابي علاوه بر اخلاق مديريت ، مباني اخلاق فردي،اجتماعي و بندگي (ايمان و اسلامي) را حراج كردند.
بنظر مي رسد؛ آنهاييكه در انتصاب چنين مديراني تاثير گذارند، به جاي اينكه در كشور پهناور ايران كه ٢٥٠٠ سال به اقوام لُر و ترك و بلوچ و… مي بالد ،بفكر معالجه لهجه باشند ، اخلاق در مديريت را درمان كنندكه مديريت دو فوتبال بشدت نيازمند تحول است..!
(اخلاق حرفه اي پيشكش)

دیدگاهتان را بنویسید