خسرو کفیلی

بطور قطع یقین نمی توانم بگویم که دو نماینده ایران در رقابتهای وزنه برداری بازی های المپیک پاریس به مدال دست خواهند یافت.
مدد نصیری نیا سرمربی اسبق تیم ملی وزنه برداری ایران با نزدیک شدن به زمان آغاز مهمترین رویداد ورزشی جهان در پاریس با بیان این مطلب گفت : کار علی داودی و میر مصطفی جوادی دو ملی پوش اوزان به اضافه ۱۰۹ و ۸۹ کیلوگرم کشورمان دراین مسابقات بسیار سخت است.
داودی برای فتح یکی از سکوهای قهرمانی این بازی ها سه حریف قدرتمند از کشورهای گرجستان ، ارمنستان و بحرین دارد که تاکنون نتوانسته است در هیج یک از رویدادهای این رشته ورزشی بر این وزنه برداران چیره و بالاتر از آنان قرار گیرد.
این وزنه بردار برای اینکه در پاریس بتواند بر یکی از سکوهای قهرمانی قرار گیرد می بایست در حرکت یک ضرب خود بر حدنصابش بیفزاید.
وزنه برداران کشورهای گرجستان ، ارمنستان و بحرین چه در حرکت یک ضرب و چه دو ضرب حدنصابهایشان از داودی بیشتر است.
در باره جوادی باید بگویم که کار این وزنه بردار نسبت به داودی سخت تر است چرا که حریفان قدرتمندی در دسته ۸۹ کیلوگرم دارد.
جوادی رقابت بسیار سختی با وزنه بردارانی که هر یک عناوینی قهرمانی جهان و قاره های خود را دارند ، خواهد داشت .
سرمربی اسبق تیم ملی وزنه برداری ایران به زمان باقی مانده تا بازی های المپیک پاریس اشاره کرد و گفت : دو ملی پوش وزنه برداری کشورمان که سهمیه حضور در این بازی ها را کسب کرده اند ، تا زمان اعزام به پاریس می بایست از حواشی از جمله حاشیه مالی ای که برای آنان به تازگی از سوی کمیته ملی المپیک ایجاد شد ، دوری کنند و تنها به تمرین بپردازند.
این دست اندرکاران فدراسیون وزنه برداری هستند که باید در پی رایزنی با مسوولان کمیته ملی المپیک باید باشند که شرایط حقوقی داودی و جوادی را بهبود بخشند.
اینکه گفته می شود این دو وزنه بردار شانسی برای کسب مدال در بازی های المپیک پاریس ندارند و به همین علت نباید حداکثر حقوق دریافتی ورزشکاران ایرانی اعزامی به پاریس از سوی کمیته ملی المپیک را دریافت کنند ، حرف درستی نیست.
نصیری نیا به تشکیل اردوی تیم ملی وزنه برداری ایران در جزیره کیش اشاره و بیان کرد : در زمانی که من هدایت تیم ملی وزنه برداری کشورمان را بر عهده داشتم ، پیش از شرکت در یک رویداد مهم نخست اردوی سطح ارتفاع را در شهرکرد و اردوی سطح دریا را در یکی از شهرهای شمالی کشورمان برپا می کردم . کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران نیز اکنون تصمیم به تشکیل اردوی تیم ملی در کیش گرفته است که در این مرحله از اردو فشار تمرینات تشدید می شود. هر چه به زمان برگزاری بازی های المپیک نزدیک می شویم ، از فشار تمرینات کاسته می شود تا این دو وزنه بردار با آمادگی کامل راهی پاریس شوند.
او از یوردان گئورگی ایوانف سرمربی بلغاری اسبق تیم ملی وزنه برداری ایران به عنوان بنیانگذار نوین وزنه برداری کشورمان یاد کرد و گفت : ایوانف نه قهرمان جهان و نه قهرمان المپیک دراین رشته ورزشی بود ولی از دانش خوبی در این رشته ورزشی برخوردار بود ضمن آنکه یک روانشناس شاخص بود و ارتباط بسیار خوبی با وزنه برداران ایجاد می کرد همین شاخص ها باعث شد که از این مربی به خوبی یاد شود.
نصیری نیا به جوانگرایی صورت گرفته در تیم ملی وزنه برداری ایران نیز اشاره کرد و گفت : جوانگرایی در تیم های ملی بسیار خوب است چرا که جوانگرایی موجب می شود که خون تازه ای در این تیم دمیده شود ولی من معتقدم که زمانی که جوانگرایی در تیمی صورت می گیرد می بایست از مربیان بیشتری در تیم های ملی استفاده کرد و هر مربی ای یک و یا دو وزنه بردار زیر نظر بگیرد و با آنان کار کند.

دیدگاهتان را بنویسید