روزنامه وطن امروز در گزارشی نوشت:

🔹اگر در جبهه انقلاب درباره انتخابات دوره چهاردهم ریاست‌جمهوری کسی یا طیفی بر این باور است که پیروزی آسان است؛ باید در این دیدگاه خود حتما تجدیدنظر کند. این ذهنیت که جریان رقیب به راحتی از جبهه انقلاب شکست می‌خورد، چندان با واقعیت‌های موجود در میدان رقابت همخوانی ندارد.

🔹اصلاحات در حال حاضر ۲ راهبرد را برای ترغیب بدنه قهرکرده از انتخابات و نیز توده‌های مردم در نظر گرفته‌اند.

۱- عزم آنها برای فعالسازی همه ظرفیت‌های‌شان جدی است. پزشکیان کاندیدای جبهه اصلاحات است و به همین دلیل همه اصلاح‌طلبان خود را مقید به حمایت از وی می‌دانند. حتی شنیده شده آنها رایزنی‌هایی با موسوی و کروبی انجام داده‌اند تا آنها نیز مواضعی در حمایت از پزشکیان اعلام کنند، بنابراین مشخص است اصلاح‌طلبان نمی‌خواهند یک باخت مفتضحانه در این دوره از انتخابات ثبت کنند.

۲- متاسفانه برخی کاندیداهای جبهه خودی طی روزهای اخیر مواضعی گرفتند که زمینه‌های ایجاد فضای دوقطبی را تقویت می‌کند. روز گذشته نیز یکی از مجری – کارشناسان برنامه گفت‌وگوی سیاسی آقای پزشکیان، به شکل عجیبی مطالبی را مطرح کرد که موجب تحریک و ترغیب ظریف و اتخاذ مواضع تند از سوی وی و در نتیجه اقدام برای بازسازی دوقطبی ۱۳۹۲ شد. اینکه بازسازی دوقطبی ۱۳۹۲ در انتخابات ۱۴۰۳ به سود کدام جبهه سیاسی است، نیازی به کنکاش و جست‌وجوی زیادی ندارد.

🔹یکی از امتیازات اصلاح‌طلبان در این انتخابات نسبت به جبهه انقلاب این است که توجه و تمرکز آنها روی یک کاندیداست و آنها می‌توانند اقدامات خود را متمرکز و منسجم کنند. در جبهه انقلاب اما به واسطه تعدد کاندیداها، انسجام و تمرکز فکری وجود ندارد. از سوی دیگر شوربختانه هواداران برخی کاندیداها بخشی از اقدامات خود را روی تخریب کاندیدای خودی متمرکز کرده‌اند که این حقیقتا خسارت‌بار است.

🔹انتخابات سال ۱۳۹۲ نشان داده‌اند یک کاندیدای ۲درصدی چگونه می‌تواند انتخابات را به سود خود تمام کند و در همان مرحله اول به پیروزی برسد. همان زمان نیز «وطن امروز» درباره تکرار دوقطبی و تاثیر آن بر روند انتخابات هشدار داد و درباره فراهم کردن زمینه پیروزی رقیب توسط خودمان ابراز نگرانی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید