مرتضی زبردست

بالاخره تیم ما هم در رقابت های والیبال لیگ ملت ها طعم شیرین پیروزی را چشید ولی ایکاش این موفقیت در دیدارهای هفته اول رقم می خورد تا ملی پوشان ما با روحیه بهتر مقابل رقبای خود بازی می کردند.
ساسان خداپرست، ملی پوش اسبق تیم های والیبال نوجوانان، جوانان‌ و بزرگ سالان کشورمان ضمن بیان این مطلب گفت: تمرین، اردوهای مناسب و بازی های تدارکاتی قبل از شرکت در تورنمنت های معتبر، شرط اول موفقیت است، وقتی تیمی با آمادگی و هماهنگی لازم وارد رقابت های مهم می شود و مسابقه ها را با بُرد شروع می کند از نظر روحی هم به مرز مطلوب رسیده و اوج می گیرد.
وی افزود: بچه های ما برابر آمریکا کم اشتباه تر بودند اما باز آن تیم ایده آل نبوده و با این وضعیت نمی توانند جایی در جمع تیم های قدرتمند جهان داشته باشند.
مربی بین المللی والیبال کشورمان در بخش دیگری از صحبت هایش با سایت چند ثانیه یادآور شد: انتخاب بدون مطالعه مربی برزیلی، فرانسوی پیشین تیم ملی با همه تلخی هایش تجربی خوبی بود تا این راه اشتباه را دوباره نرفته و با یک مربی شناخته شده و صاحب کارنامه خارجی برای مدت حداقل دو سال قرارداد منعقد کنیم تا او نسل تازه ای را با نفرات جوان به معنای واقعی برای آینده والیبال ما بسازد.
بازیکن شاخص و سابق شهر والیبال خیز ارومیه می گوید: متأسفانه در والیبال ما بعضی ها بازیکن ۲۸ ساله را نیز جوان معرفی می کنند ولی به اعتقاد بنده بازیکنان در رنج ۲۰ سال را باید جوان نامید.
پیشکسوت والیبال کشورمان در خاتمه گفت و گو به نکته دیگری هم اشاره کرد و گفت: مربیان بزرگ برای حفظ جایگاه و شخصیت خود به هیچ وجه زیر بار تحمیل و بده بستان های رایج ما نمی روند و تأکید دارند سرپرست، کادر فنی، بازیکنان و حتی همراهان تیم نیز باید با وظیفه مشخص و بر اساس توانایی های کامل در خدمت مجموعه باشند تا نتیجه دل خواه حاصل شود ضمنآ این را هم فراموش نکنیم قرار نیست تیم ملی بزرگ سال ما در همه تورنمنت های ریز و درشت شرکت کند بازیکنان نوجوان و جوان ما اگر پس از موفقیت در مسابقه های قاره ای و جهانی به حال خود رها نشده و در برخی تورنمنت ها حضور یابند میدان دیده و با تجربه شده و بهتر و راحت تر مراحل انتقالی را طی می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید