رئیس جمهور گفت: برنامه دولت این است که قیمت اقلام سفره مردم را به ثبات برساند.
آقای رئیسی، امشب سه‌شنبه در هشتمین گفتگوی زنده تلویزیونی با مردم که در چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از شبکه خبر و رادیو ایران پخش شد، اظهار داشت: در این سال‌ها بسیاری از اقلام سفره مردم را دلاریزه کرده‌اند و تلاش می‌کنیم وابستگی برخی اقلام اساسی به دلار را کم کنیم تا تغییر قیمت دلار در سفره مردم تاثیری نداشته باشد.

برنامه دولت برای ثبات قیمت اقلام در سفره مردم
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود درباره راهکار ارائه شده برای ثبات اقتصادی گفت: آنچه دولت، روزانه دنبال می‌کند، این است که ثبات در سفره مردم برقرار شود و معتقدیم این نوسانات به نفع هیچ‌کس نیست.

آقای رئیسی، تصریح کرد: قیمت کالایی که افزایش می‌یابد، قبل از هر کس، ما را رنج می‌دهد. بنابر این، نسبت به آن بی‌اطلاع نیستیم و آنچه موجب رنج مردم می‌شود، ما را هم می‌رنجاند.

رئیس جمهور، گفت: درباره مهار تورم، ما با مشکلات جهانی و منطقه‌ای روبرو شدیم، اما در شش ماه نخست دولت، تورم مهار شد. با توجه به الزام قانونی برای عادلانه شدن یارانه‌ها و حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، وضعیت تورمی ناشی از اصلاح اقتصادی، مشکلاتی درست کرد که تلاش شد با پرداخت یارانه‌های دولت، این وضعیت تا حدودی جبران شود و ثبات اقتصادی ایجاد شود.

دیدگاهتان را بنویسید