🔹بازار ارز غیر رسمی دچار افت دمای ناگهانی شد. تحلیلگران ارزی در روزهای انتخاباتی هفته گذشته از شکل گیری یک دو قطبی در بازار سخن به میان می‌آوردند.

🔹این افراد با بررسی رویکرد سیاسی هر یک از جناحین حاضر در انتخابات برنده دلاری این رویداد را شخصی با نگرش مثبت نسبت به مناسبات سیاست خارجی می دانستند.

🔹به عقیده این افراد جبهه اصلاح‌طلب با بیان تمایل خود نسبت به تداوم دادن به مذاکرات رفع تحریم با غرب، انتظارات فعالان بازار را با خود همراه کردند.

🔹در نتیجه احتمال وقوع افت دما در معاملات ارزی پس از به پیروزی رسیدن این جبهه سیاسی را مطرح می کردند. روز گذشته پس از اعلام نتایج دور دوم انتخابات ریاست جمهوری گمانه‌زنی فعالان بازار به وقوع پیوست.

🔹نرخ شاخص های ارزی با شیب نسبتا تندی کاهشی شد و دلار ازاد در 2 کانال پایین تر از نرخ روز های پایانی هفته گذشته به فروش رسید. بازیگران ارزی از این اتفاق تحت عنوان لبخند دلار به رئیس جمهور یاد می کنند.

🔹کارشناسان معتقدند که به احتمال زیاد عمر این واکنش مثبت به رئیس جمهور جدید چندان طولانی نخواهد بود.

🔹این افراد معتقدند که ریسک مهم پیش روی اقتصاد ایران، انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است. چرا که در صورت پبروزی دونالد ترامپ، احتمال افزایش سطح تحریم های اقتصادی و کاهش میزان فرو.ش نفت وجود دارد.

🔹باید دید جبهه پیروز در انتخابات که مذاکره با غرب از شعارهای اصلی انتخاباتی آن ها بود توانایی بهبود روابط خارجی با احتمال روی کار آمدن نامزد تندرو در آمریکا را دارند یا خیر؟

دیدگاهتان را بنویسید