خسرو کفیلی

زمان اندکی برای حضور قدرتمند تیم ایران در رقابتهای وزنه برداری قهرمانی جوانان جهان در اسپانیا داریم .
مرتضی رضاییان مربی تیم های ملی وزنه برداری نوجوانان و جوانان ایران با بیان این مطلب گفت : سال گذشته که تیم ملی وزنه برداری جوانان ایران عنوان قهرمانی جهان در مکزیک را کسب کرد، بیش از یک سال و نیم کادر فنی تیم های ملی وزنه برداری پایه کشورمان بر روی وزنه برداران جوان و نوجوانان کار کرد و اکنون این کادر کمتر از سه ماه فرصت دارد تا با اعزام تیمی قدرتمند به این رقابتها در اسپاینا از عنوان سال گذشته خود دفاع کند.
با توجه به این زمان کم و تغییر نفرات اعزامی کار برای کسب عنوان قهرمانی بسیار سخت است.
او با اشاره به حضور وزنه برداران جوانانی همچون ابوالفضل زارع ، علیرضا نصیری ، آریا پایدار و … در اردوی تیم ملی وزنه برداری ایران اظهارداشت : تیم ایران سال گذشته با چنین وزنه بردارانی عنوان قهرمانی جهان را کسب کرد و اکنون این وزنه برداران در اختیار تیم ملی است و قرار است در رقابتهای جهانی بحرین شرکت کنند.
با اینکه مسوولان فدراسیون وزنه برداری قول هایی برای در اختیار گذاشتن این وزنه برداران به کادر فنی تیم های ملی وزنه برداری پایه کشورمان داده اند ولی هنوز هیچ چیز مشخص نیست.
در صورتی که این وزنه برداران را در اختیار داشته باشیم از هم اکنون قول می دهم تیم ایران یکی از مدعیان قهرمانی رقابتهای جهانی اسپانیا ست و در غیر این صورت با تیمی متفاوت عازم اسپانیا خواهیم شد.
رضاییان اظهارداشت : سرمربی تیم های ملی وزنه برداری نوجوانان و جوانان ایران در فهرست اولیه تیم اعزامی به اسپانیا نام این وزنه برداران را قرار داده است که در صورتی مسوولان فدراسیون وزنه برداری و کادر فی تیم ملی موافقت کنند این وزنه برداران عازم رقابتهای جهانی خواهند شد.
مربی تیم های ملی وزنه برداری نوجوانان و جوانان ایران به تشکیل اردوی آمادگی این تیم در سرعین اشاره کرد و گفت : دست اندرکاران فدراسیون وزنه برداری شرایط خوبی را چه از نظر اسکان و چه تغذیه برای دعوت شدگان به اردو فراهم کرده اند و اکنون هیچ مشکلی در امر تمرین دعوت شدگان به این اردو وجود ندارد.
کادر فنی در طول مدتی که در سرعین اردو تشکیل داده است از وزنه برداران متعددی برای شرکت در اردو دعوت کرده است و اکنون نزدیک به ۲۰ وزنه بردار جوان در این اردو تمریناتشان را زیر نظر کادر فنی انجام می دهند.
این کادر با توجه به زمانی که در اختیار دارد از برخی از وزنه برداران جوان نیز برای شرکت در اردو دعوت خواهد کرد تا بهترین ها را برای شرکت در رقابتهای جهانی اسپانیا انتخاب کند.
رضاییان به برگزاری رقابتهای وزنه برداری قهرمانی نوجوانان وجوانان آسیا که آبان ماه سال جاری در فیلیپین برگزار خواهد شد نیز اشاره کرد و گفت : با توجه به فاصله زمانی اندک رقابتهای جهانی اسپانیا و پیکارهای آسیایی ، هنوز مشخص نیست که تیم ایران در هر دو بخش سنی رقابتهای آسیایی در فیلیپین شرکت می کند و یا نه .
ما قصد داریم در هر دو بخشی وزنه بردار به فیلیپین اعزام کنیم ولی باید دید شرایط برای این امر مساعد است یا نه .
مربی تیم های ملی وزنه برداری پایه کشورمان تصریح کرد : فعالیت پشتوانه سازی برای تیم ملی وزنه برداری ایران چندی است آغاز شده است و ما به همراه مربیان دیگر شهرستان ها تلاش می کنیم پشتوانه های لازم را برای ملی پوشان این رشته ورزشی بسازیم

دیدگاهتان را بنویسید