✍🏻مجيد سعيدي———
اين روزها در محافل گوناگون بیش از اینکه مباحث اقتصادی ، گرانی ، معیشت،مسکن،بیکاری،مهاجرت نخبگان، خودروهای بی کیفیت داخلی و چینی،ناترازی انرژی و …مطرح باشد ، بحث بر سر انتخاب اعضای احتمالی کابینه دکتر پزشکیان است. حتی ۶۰درصدی ها که مشارکتی در انتخابات نداشتند پیگیر گمانه زنی ها هستند.
دکتر پزشکیان همانطور که در مناظره های انتخاباتی هرگونه تصمیم گیری و تعیین راهبردها در حل مسایل کشور را به بررسی کارشناسی منوط می کرد، امروز هم در انتخاب اعضای کابینه خود با تشکیل کمیته کارشناسی بنا دارد تا انها را از این فیلتر عبور دهد.
فارغ از اهلیت اعضای کمیته های متشکله که بسیار حایز اهمیت است ،بررسی عملکرد وزرای کنونی برای استمرار خدمات و وظایف در وزارتخانه متبوعه نیز حایز اهمیت است.
اگرچه تغییر در اکثر وزارتخانه ها که بدلیل انتصابات نابخردانه و از سر مواضع جناحی بسیار با اهميت و الزامي است (!)اما در مورد وزارت ورزش باید تامل نمود.
دکتر پزشکیان که خود از علاقمندان به ورزش است ، خوب می داند که عمر صدارت کیومرث هاشمی با وجودیکه به یکسال نرسیده ، اما بعنوان یک مدیر از جنس ورزش خدمات بسیار ارزنده ای داشته است.
کیومرث هاشمی که از بُعد شایستگی دارای ویژگی هاي منحصر بفرد است در همین مدت کوتاه نه تنها در زمینه زیر ساخت ها بلکه در امر توسعه پایدار گام های جدی برداشته که رضایت اهالی ورزش را بدنبال داشته است.
عقد قرار داد برای ساخت بزرگترین مجموعه وررشی در حوالی فرودگاه امام یا واگذاری سرخابی ها که در راستای اجرای قوانین سالها مقفول مانده بود از اقدامات موثر او در همین مدت کوتاه بود که اگر افتخارات تیم های ورزشي در رقابت های مختلف و …. رابه آن اضافه کنیم از اقای هاشمی باید بعنوان یک وزیر کارآمد در دولت سیزدهم یاد کرد.
وزیری توانمند که اگر اقای پزشکیان در همین چند روز با صراحت اعلام می کند؛ تا اخر پای حرف ها و وعده هابی که داده ام می مانم و به آن عمل می کنم! یکی ارحرف های ایشان این بود که در کابینه اش از وزرای فعلی هم استفاده می کند.
بسم ا..
این گوی و این میدان!
اگر صالحی امیری موضع سیاسی در کمیته کارشناسی نداشته باشد .كيومرث هاشمی یک وزیر با لیاقت ،تلاشگر واز جنس ورزش است که عملکرد و رزومه او حاکی ازاین است که هاشمی یک سرمایه مدیریتی است که نمی توان ساده از او گذشت.
اگر دولت چهاردهم در “عمل ” قصد استفاده از همه ظرفیت ها را دارد، کیومرث هاشمی یک ظرفیت بالقوه است که دکتر پزشکیان نیز سال گذشته به او رای اعتماد داده است.
🔚وحرف آخر با اقای دکتر پزشکیان !!
اگر بعد از گذشت ۴ دهه نمی دانیم که در محافل گوناگون بعد از نواختن سرود جمهوری اسلامی باید دست برنیم یا صلوات بفرستیم ! نماد عینی دو قطبی شدن جامعه است که اگر کمیته های کارشناسی درانتخاب کابینه دولت بخواهند همین رویه را پیش بگیرند ، سایه نا امیدی در کشور از بین نخواهد رفت!

دیدگاهتان را بنویسید