شبکههای اجتماعی میتوانند نتیجه انتخابات را پیشبینی کنند؟

🔹تنشها و درگیریهای بینالمللی به ویژه در اوکراین و خاورمیانه، تحولات آمریکا را در متن توجه بسیاری از کشورهای جهان قرار داده است. در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا هم موضوع رسانههای اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است.
🔹در سه ماهه اول ۲۰۲۴، بیش از ۳.۳۶ میلیون محتوای آنلاین مربوط به انتخابات ایالات متحده، جمهوریخواهان و دموکراتها وجود داشت. این افزایش قابل توجه محتوا به میزان (۱۳٪) در مقایسه با سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ (۲.۹۷ میلیون محتوا) را نشان میدهد.
🔹سهم محتوای مرتبط با نامزدها در رسانههای اجتماعی لزوماً با نتایج نظرسنجیها مطابقت ندارد. بلکه به عوامل متعددی مانند سرمایهگذاری حزب و نامزدش در رسانههای اجتماعی، کاریزمای آنها، رفتار، سن رایدهندگان بالقوه و پیامرسانی آنها بستگی دارد./پژوهش ایرنا