✍️ محمد مهاجری

🔹به روز تحلیف ریاست‌جمهوری مسعود پزشکیان به‌عنوان نهمین رئیس‌جمهور ایران نزدیک می‌شویم و اشاره به چند مهم خالی از لطف نیست:

🔹قرار بر این شده که حدود ۶۰ درصد کابینه آقای پزشکیان جوان و زیر ۵۵ سال باشند. بنابراین شاید این پرسش برای جامعه پیش ‌آید که آیا جوانگرایی می‌تواند راندمان کار و خروجی مثبتی را در پی داشته باشد؟ پاسخ مثبت است.

🔹اگر دولت ترکیبی از سلیقه‌های مختلف سیاسی باشد قطعا موفق‌تر خواهد بود. حتی اگر می‌خواهد فقط از اصلاح‌طلبان نیز حضور داشته باشند هم باید از سلایق مختلف این جناح استفاده کند. به علاوه باید دولت سمت و سویی روشن و شفاف داشته باشد.

🔹متاسفانه نیروهای تندرو مجلس نه فقط برای دولت بلکه برای نظام دردسر درست کرده و می‌کنند اما تصور من این است که اکثریت مجلس با پزشکیان همراه خواهد شد.

🔹معتقدم آقای سعید جلیلی خودش نمی‌داند، بازیچه است اما این را می‌داند که هرگز رییس جمهور نمی‌شود و همین برایش یک عقده و غصه است.

🔹اگر کرامت انسانی به جامعه برگردد، قهرها هم آشتی می‌کنند. کرامت از راه تامین نیازهای معیشتی، موثر دانستن آنها، پرهیز از تندروی‌ها در موضوع حجاب، آزاد شدن اینترنت و… حاصل می‌شود.

🔹کشورهایی مثل عربستان و شیوخ منطقه خلیج فارس، اعتبارشان را از مردم نمی‌گیرند و سعی می‌کنند با قدرت اقتصادی خودشان را به دنیا اثبات کنند اما ایران در طول ۴۵ سال گذشته، منافع ملی و امنیت ملی خود را در شکل مردم‌سالاری نشان داده.

دیدگاهتان را بنویسید