✍️ علی باقری
فعال سیاسی اصلاح‌طلب

🔹آنچه روز گذشته در تلاقی دیدگاه‌های رئیس‌جمهور محترم و مقام معظم رهبری به چشم آمد، به اعتقاد من یک هماهنگی و همدلی کامل بود. اگر نگاهی به صحبت‌های آقای پزشکیان در روز تنفیذ داشته باشیم، متوجه می‌شویم که همین محورها در جریان انتخابات هم از سوی رئیس‌جمهور مطرح می‌شد. نگاه مبتنی بر استفاده از همه ظرفیت‌های مدیریتی داخل کشور از جناح‌های مختلف، تاکید بر موضوع عدالت، باز کردن گره‌های اقتصادی و معیشتی که بخشی از آن به سیاست خارجی برمی‌گردد، اعتنا به همه اقشار جامعه چه رای دادند و چه ندادند و همچنین توجه به همه رای‌دهندگان فارغ از نامزدی که انتخاب کردند. آقای پزشکیان همچنین بر تغییر تاکید کردند.

🔹اگر دقت کرده باشید نطق رئیس‌جمهور با تکیه بر اینکه به هر حال مردم در این انتخابات به تغییر هم رای دادند شروع شد. این صحبت نیز پیش از این مطرح شده و صادقانه بود. آنچه جذاب‌تر است، بیانات رهبری بود. هر‌آنچه که آقای پزشکیان اشاره کرد، بیانات رهبری در آن زمینه‌ها کاملاً مؤید و حامی برنامه‌های رئیس‌جمهور و در پاره‌ای موارد پیشگام برای باز کردن دست و راه رئیس‌جمهور بود.

🔹معتقدم آنچه در مراسم تنفیذ شنیدیم، نوعی توافق‌سازی بود که مد نظر بسیاری از دلسوزان کشور قرار گرفته است. این امر به‌عنوان راهی برای پیشبرد برنامه‌های توسعه در کشور و حل مشکلات مطرح می‌شود. این فرایند توافق‌سازی در همین گام‌های نخست، نشانه‌های بسیار امیدوارکننده‌ای را به دنبال داشته که از خلال هماهنگی کامل بین بیانات رئیس‌جمهور و رهبری می‌توان آن را مشاهده کرد./هم‌میهن 

دیدگاهتان را بنویسید