🔹 به گزارش خبرنگار جماران؛ جذابیت اصلی این جلسات برای حاضران، مشاهده ورود شخصیت ها به مراسم، محل نشستن و نحوه برخوردشان با همدیگر است.

🔹برخی روی صندلی می نشینند و بقیه روی زمین. سفرای خارجی و بسیاری شخصیت های داخلی نیز پشت سر ما روی صندلی نشسته بودند.

🔹برای خانم ها هم به طور کامل صندلی چیده شده بود و تعداد کمی روی زمین نشستند. خانم دکتر مصطفوی دختر امام خمینی و زهرا پزشکیان دختر رئیس جمهور را دیدم که نشسته اند. جالب اینکه، فیلمبردارهای سمت خانم ها نیز خانم هستند. روالی که در همه مراسم حسینیه جاری است.

🔹ترتیب ورود شخصیت ها و مسئولان اینگونه است که هرچه افراد جایگاه مهم تری داشته باشند معمولا دیرتر می رسند و بلافاصله در قسمت جلو جایی برایشان در نظر گفته می شود. برخی هم اول ته می نشینند اما سریعا به جلو منتقل می شوند. مثل محمد شریعتمداری. صادق محصولی را دیدم که سمت چپ ما روی یکی از صندلی ها با آرامش نشست و بدون اینکه تا پایان جلسه با کسی کلامی سخن بگوید در حال ذکر گفتن بود.

🔹سردار قاآنی آمد و روی زمین نشست؛ کمی بعد نیز جانشین وی سردار ابوباقر (فلاح زاده) با نماینده ولی فقیه در سپاه دست در دست همدیگر وارد شدند اما کمی آن ظرف تر نشستند. عباس عراقچی هم آمد؛ همان نزدیک نظامیان نشست و مشغول صحبت شدند. اخوان انصاری با هم رسیدند، اما هر کدام با فاصله از هم نشستند.

🔹حسین طائب هم در همان صفوف جلو نشست. محمدجواد ظریف وارد شد. او هم در صفوف جلو، وسط مجلس نشست. هنوز ننشسته بود که با یکی از سرداران نسبتا مسن سپاه همدیگر را در آغوش کشیدند.

🔹اولین کسی که روی صندلی های بالای جایگاه نشست آیت الله احمد جنتی بود. در همین لحظات، یکباره مسعود پزشکیان با قامتی افراشته، چهره ای خندان و کت و شلواری تازه بر تن از درب کناری حسینیه وارد شد و روی صندلی بالا قرار گرفت. بقیه مسئولین هم آمدند.

🔹لحظاتی بعد هم ورود رهبر انقلاب و نکاتی که همه در تلویزیون دیدند. ظاهرا امسال برخلاف ادوار قبل، از پیش از شروع مراسم، پخش زنده آغاز شده بود؛ اتفاق مثبتی که همه چیز را طبیعی تر و واقعی و شفاف تر به مردم نشان می دهد: هم متن را، هم حاشیه را./ جماران

دیدگاهتان را بنویسید