✍️ #چندثانیه

🔹ایرانیان ، صبح‌ امروز را با شوک ترور موشکی هنیه در تهران آغاز کردند. شهادت رئیس دفتر سیاسی حماس، بلافاصله بازتاب گسترده داخلی و جهانی برانگیخت که قاطبه آنها بر مبنای محکوم کردن این اقدام تروریستی اسراییل استوار است . اما نکته قابل‌تامل، موضع‌گیری متفاوت برخی رسانه‌ها و فعالان سیاسی در صفحات شبکه‌های اجتماعی است.

🔹 اینان، با هشتگ هنیه، نوک تیز انتقادها و اتهام‌های خود را به سمت پزشکیانی نشانه گرفته‌اند که دیروز رییس دفتر سیاسی حماس میهمان مراسم تحلیفش بود و دولت او هنوز آغاز به‌کار نکرده است. آنان هم‌زمان، هجمه به اصلاح‌طلبان را نیز در دستورکار قرار داده‌اند. نکته قابل‌تامل‌تر اینکه در اکثر این موضع‌گیری‌ها، خبری از محکوم‌کردن اسراییل نیست و حتی به نقش یا نام اسراییل اشاره‌ای نکرده‌اند!

🔹آش چنان شور شده که خبرگزاری اصول‌گرای «تسنیم» در هشداری با تیتر «کشاندن نزاع لفظی به داخل و سرزنش دولت پزشکیان در ماجرای ترور شهید هنیه از کجا آب می‌خورد؟»، نوشت: « تعدادی از اکانت‌های جعلی با ظاهر و پوشش انقلابی! از ساعاتی پیش و با اعلام خبر ترور شهید هنیه در تهران، دولت آقای پزشکیان را در این زمینه سرزنش می‌کنند. این ادعاها برای باورپذیری و نزاع بیشتر در پوشش اکانت‌های ظاهراً انقلابی اما در واقع با عقبه نفاق مطرح می‌شود و به همین دلیل کاربران فضای مجازی و بویژه نیروهای انقلابی باید بیشتر مراقب این خطوط انحرافی باشند».

🔹 اگر تحلیل «تسنیم» درباره «عقبه نفاق» موضع‌گیری‌های منتشره در «اکانت‌های جعلی با ظاهر و پوشش انقلابی!» را «خوش‌بینانه» باور کنیم، بازهم باید هشدار داد، تجربه نشانه داده، کم‌شمار نیستند تندروهای داخلی که تحت‌تاثیر انگیزه انتقام از باخت انتخاباتی یا از سر ناآگاهی، آماده‌اند تا تنور اتهام‌زنی علیه پزشکیان و اصلاح‌طلبان را داغ‌تر کنند و بی‌تردید، اتکا به توصیه‌های رسانه‌ای و تاکید بر اینکه «نیروهای انقلابی باید بیشتر مراقب این خطوط انحرافی باشند»، برای پیشگیری از این خطر، کافی نیست.

🔹ضرورت تدبیراندیشی جدی از برای مهار اتهام‌زنی‌های جناحی در واکنش به شهادت هنیه، فقط برخاسته از دفاع روا از شخص رییس‌جمهور یا اصلاح‌طلبان در رقابت‌های جناحی نیست بلکه در اولویت محوری صیانت از «امنیت‌ملی» ریشه دارد. نباید فراموش کنیم، ترور رهبر حماس پایتخت کشورمان، فاز اول، اقدام اسراییل است و فاز دوم که برای «تل‌آویو» اهمیت فراوانی دارد، استارت زدن «جنگ روانی» با هدف افزودن بر دستاوردهایش و کاستن از هزینه اقدام تروریستی خود است. در این چارچوب، هر ادعایی که رییس‌جمهور منتخب اکثریت رای‌دهندگان و اصلاح‌طلبان حامی او را مستقیم و غیرمستقیم، به بسترسازی ترور هنیه یا رضایت از این ترور متهم کند، بدون کمترین تردیدی، همسو با اهداف جنگ روانی اسراییل و خیانتی نابخشودنی به منافع‌ملی ایران است./چندثانیه

دیدگاهتان را بنویسید