خسرو کفیلی

با نزدیک شدن به زمان برگزاری مسابقات وزنه برداری بازی های المپیک پاریس باید از بار روانی بر دوش دو ملی پوش کشورمان که سهمیه حضور دراین بازی ها را کسب کرده اند ، کاست.
محمدرضا براری ملی پوش سابق وزنه برداری ایران با بیان این مطلب گفت : مسوولان و دست اندرکاران فدراسیون وزنه برداری با نزدیک شدن به زمان رقابت علی داودی و میر مصطفی جوادی دو ملی پوش وزنه برداری کشورمان در بازی های المپیک پاریس باید بار روانی کسب مدال از سوی این دو وزنه بردار را بکاهند تا آنان آسوده خاطر با رقیبان خود به رقابت بپردازند.
وی گفت : اگر اتفاقی نیز رخ دهد که می بایست از حق دو ملی پوش کشورمان دفاع شود افراد مختلفی به ویژه پیشکسوتان این رشته ورزشی وجود دارند که می توانند احقاق حق کنند.
او افزود : داودی و جوادی در آستانه رقابتهای وزنه برداری بازی های فوق باید از هرگونه حواشی چه مسائل مالی و چه مباحث دیگر دوری کنند و با تمرکز تنها در اندیشه حضور قدرتمنددر این رویداد مهم باشند.
براری که سابقه حضور در بازی های المپیک را دارد ، اظهارداشت : تفاوت بسیاری بین بازی های المپیک و رقابتهای جهانی و قاره ای است . هر وزنه برداری آرزو دارد که حضور در بازی های المپیک را تجربه کند چرا که مهمترین رویداد ورزشی جهان است و کسب مدال از این رویداد بسیار سخت و دشوار است چرا که تمامی وزنه برداران با آمادگی کامل گام به این بازی ها می گذارند.
رقابت های جهانی پیش فصل حضور در بازی های المپیک بشمار می رود چرا که رقابتهای جهانی یکی از پیکارهای گزینشی بازی های المپیک بشمار می رود .
ضمن آنکه در رقابتهای جهانی غایبان بسیاری وجود دارند و برخی از وزنه برداران تنها برای وزن کشی در آن شرکت می کنند.
ملی پوش سابق وزنه برداری ایران در ادامه گفت : برخلاف برخی از دیدگاه های کارشناسان که معتقدند که وزنه بردار باید در روز مسابقه در بازی های المپیک هیچ اشتباهی نکند من معتقدم که کادر فنی تیم ملی وزنه برداری نیز نباید اشتباهی داشته باشد چرا که گرفتن یک وزنه اشتباه موجب می شود که آن وزنه بردار ایستادن بر یکی از سکوهای قهرمانی را از دست بدهد.
او افزود : نواب نصیرشلال که هدایت تیم ملی وزنه برداری ایران را برعهده دارد خود سابقه حضور دراین بازی ها را دارد وتجربه لازم را برای هدایت ملی پوشان کشورمان در این بازی ها دارا می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید