🔹با گذشت زمان از ترور رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران، انتظارها برای پاسخ ایران به عملیات بالاتر رفته است. واکنش ایران نظامی یا امنیتی خواهد بود و هنوز مشخص نیست که در چه ابعادی صورت خواهد گرفت. در اصل پاسخ به نقض تمامیت ارضی ایران و تجاوز آشکار اسرائیل، اختلاف‌نظری میان نیروهای سیاسی داخلی وجود ندارد. اما در این میان، خط تندرو با قدرت بر طبل جنگ می‌کوبد و پاسخ هم‌زمان به آمریکا را نیز طلب می‌کند.

🔹مدیرمسئول کیهان اولین فردی بود که بحث حمله به پایگاه دریایی آمریکا در بحرین و دیگر اهداف متعلق به این کشور در خلیج فارس را مطرح کرد و پشت سر او نیز امام جمعه مشهد در خطبه‌های جمعه گذشته، خواستار حمله به همین پایگاه شد.

🔹منطق آنان، حمله ایران به عین‌الاسد در سال ۱۳۹۸ در پاسخ به ترور سردار سلیمانی و همچنین عملیات وعده صادق در پاسخ به حمله اسرائیل به کنسولگری دمشق و شهادت سردار زاهدی از فرماندهان بلندپایه نیروی قدس است. در حالی که حمله به عین‌الاسد خسارت جانی برای آمریکایی‌ها نداشت و در پاسخ به اقدام تروریستی آنان بود؛ پس از آن نیز به طرز مشکوکی هواپیمای مسافربری بر فراز تهران هدف قرار گرفت./ هم میهن

دیدگاهتان را بنویسید