بهتر است اسم گشت ارشاد را بگذاریم «گشت امنیت» 

دشمن گروهی از دختران را تطمیع کرد که در شهر قم دوچرخه‌سواری کنند

حجاب زنان باید طوری باشد که مردم را “تحریک” نکند

آقای پزشکیان وعده حذف گشت ارشاد از را داده است؟ 

خیر، هیچ‌کدام از وعده‌ها مربوط به اختیارات ریاست جمهوری نبود؛ نه فیلترینگ و نه گشت ارشاد. این هم یکی از این چیزهایی است که اتفاقا آقای جلیلی صادقانه گفت. در مناظره‌ها گفت یک حرف‌هایی نزنید که در اختیار شما نیست. 

یعنی اگر رئیس‌جمهور بخواهد گشت ارشاد را حذف کند، نمی‌تواند؟ 

نمی‌تواند، چون قانون است. رئیس‌جمهور با قانون که نمی‌تواند مخالفت کند

شما اعتقاد دارید که صرف نظر از آنچه در وعده‌های انتخاباتی بیان شد، حذف گشت ارشاد باعث تغییر اعتقاد مردم می‌شود؟ 

این‌ها تبلیغات است. تبلیغات متاسفانه کاری کرده که وقتی می‌گوییم گشت ارشاد، برخی فکر می‌کنند که الان می‌ریزند، می‌کُشند، می‌برند و گیس مردم را می‌کَنند. همان کسانی که اول انقلاب که ما هم همان موقع مخالفت می‌کردیم، موی مردم را قیچی می‌کردند، همان‌ها امروز آن‌وری افتاده‌اند. افراط و تفریط. این‌ها بیان می‌کنند که نباید این چیزها باشد. بله، وقتی با استفاده از سلاح تبلیغات از گشت ارشاد یک غول درست کنی، همان می‌شود. اما وقتی واقعیت آن را بیان کنی که این برای امنیت جامعه است، کسی مخالفت می‌کند؟ اگر بگوییم امنیت جامعه، حتی اسمش را نگذاریم گشت امنیت، به نظرم حالا که متاسفانه حساس شده، نام آن را بگذاریم گشت امنیت بهتر است. 

گشت ارشاد با گشت امنیت چه فرقی دارد؟ 

فرقی ندارد. ارشاد یعنی همین. می‌خواهد تو را ارشاد کند که امنیت جامعه درست شود، امنیت من، امنیت همسر من و امنیت خانواده من درست شود. وقتی امنیت درست باشد، یک دزد دیگر نمی‌تواند راحت موبایل کسی را بدزدد. در مساله حجاب هم امنیت باید درست شود./دیده بان ایران

دیدگاهتان را بنویسید