خسرو کفیلی

دو ملی پوش وزنه برداری ایران که سهمیه حضور در بازی های المپیک پاریس را کسب کرده اند ، زحمات بسیاری برای حضور قدرتمند در این بازی ها متحمل شده اند.
سعید محمدپور ملی پوش سابق وزنه برداری ایران و دارنده مدال طلای بازی های المپیک پاریس با بیان این مطلب گفت : علی داودی و میرمصطفی جوادی دو ملی پوش اوزان به اضافه ۱۰۹ و ۸۹ کیلوگرم کشورمان که بزودی برای شرکت در رقابتهای وزنه برداری بازی های المپیک ، عازم پاریس می شوند برای شرکت در این بازی ها با حضور در اردوهای متعدد و تمرینات سخت زحمات بسیاری را کشیده اند و دیگر زمان ندارند که بر حدنصابهای خود بیفزایند.
او که تجربه حضور در بازی های المپیک را دارد ، افزود : این دو وزنه بردار پیش از اینکه به حریفانشان بیندیشند می بایست به توان و قدرت خود بیندیشند و بهترین نتیجه را در این بازی ها برای خود و کشورمان کسب کنند.
ملی پوش سابق وزنه برداری ایران در ادامه گفت : کسب مدال از سوی دو ملی پوش وزنه برداری ایران در این بازی ها دور از دسترس نیست ولی واقعیت این است تحقق این موضوع بسیار سخت و دشوار است چرا که ملی پوشان کشورمان در این مسابقات حریفان بسیار قدرتمندی دارند که آنان نیز برای حضوردر این بازی ها تلاش مضاعفی انجام داده اند.
محمد پور در ادامه به حضورش در اردوهای آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران و دیدار و گفت وگو با داودی و جوادی اشاره کرد و گفت : در این دیدارها در باره مسائل مختلف از جمله حریفان دو وزنه بردار به ویژه لاشا تالاخادزه وزنه بردار قدرتمند گرجستانی و دارنده چندین مدال جهانی و المپیک در بازی های المپیک صحبت کرده ام .
تالاخادزه که شاید آخرین حضورش را در بازی های المپیک درپاریس تجربه خواهد کرد اکنون نیز مدعی اصلی کسب مدال طلا در وزن فوق سنگین است ولی با توجه به حدنصاب های کسب شده از سوی داودی در اردوهای آمادگی من معتقدم که او توان رقابت با وزنه برداران بحرینی و ارمنستانی و دیگر وزنه برداران شرکت کننده در این وزن را دارد و امیدوارم او بهترین نتیجه و بهترین مدال را از این رویداد مهم کسب کند.
در باره جوادی باید بگویم که وزنه برداران قدرتمندی با حدنصابهای بسیار نزدیک در دسته ۸۹ کیلوگرم حضور دارند و هر وزنه برداری که کمترین اشتباه را داشته باشد بر روی یکی از سکوهای قهرمانی قرار خواهد گرفت.
جوادی از جمله وزنه برداران خوب کشورمان است که من معتقدم در صورتی که تمامی حرکاتش را با موفقیت پشت سر بگذارد مطمئنا بر یکی از سکوهای قهرمانی خواهد گرفت و افتخاری دیگر برای کشورمان به ارمغان آورد.
محمدپور به حضور شماری از وزنه برداران جوان در اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران اشاره کرد که خود را برای شرکت در رقابتهای جهانی بحرین آماده می کنند اشاره کرد و گفت : استعدادهای جوان بسیار خوبی از سوی کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران به اردوی تیم ملی دعوت شده اند که برخی از آنان بسیار خوب هستند و من امید دارم در رقابتهای جهانی بحرین این وزنه برداران به مدال های خوشرنگی دست یابند.
او در باره جوایز تعیین شده از سوی وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک برای مدال آوران کشورمان از بازی های المپیک پاریس نیز اشاره کرد و گفت : بی شک این جوایز تاثیر مثبتی بر عملکرد ورزشکاران کشورماندر این بازی ها خواهد داشت ولی به نظر من اگر برای مدال آوران نقره و برنز کشورمان جوایز بیشتری در نظر گرفته می شود ، موثرتر بود.

دیدگاهتان را بنویسید