🔹یک ماه و نیم از شروع تابستان گذشته است، اما در حال حاضر بسیاری از مردم در نقاط مختلف جهان با موج گرمای شدیدی روبرو هستند. در ایران نیز، این روزها مردم با گرمای بی‌سابقه‌ای مواجه‌اند.

🔹بر اساس اعلام مسئولان سازمان هواشناسی، دمای هوا در تابستان امسال نسبت به میانگین ۳۰ سال گذشته، ۱ تا ۲ درجه افزایش‌یافته و مردم تابستانی گرم را پیش رو دارند.

🔹 همچنین، مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل توانیر، اعلام کرده است که دما به بیش از ۵۰ درجه رسیده که در ۵۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده و این عدد بسیار قابل‌توجهی است.

🔹صادق ضیاییان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران، ۷ روز پیش گفت که اگرچه در دو روز اخیر دمای هوای تهران بین ۱ تا ۲ درجه افزایش‌یافته، اما چنین گرمایی در گذشته نیز وجود داشته و مختص تابستان امسال نیست.

 🔹گرمای هوا به حدی افزایش‌یافته که برخی به شوخی می‌گویند کاش هواپیماهای آبپاش در زمان احمدی‌نژاد وارد میدان شوند و در کنار معضل آلودگی دمای هوا را هم کاهش دهند.

🔹 در نهایت، دولت تصمیم گرفت به طور رسمی وارد عمل شود و با مُسکن درمانی ساعات کاری ادارات را برای کاهش مصرف انرژی تغییر دهد. همچنین، برخی روزها به طور رسمی تعطیل اعلام شد.

🔹 بااین‌حال، نسخه‌ای که دولت ارائه داده هنوز به درمان قطعی نرسیده و مردم همچنان با افزایش دما و گرما مواجه هستند.

🔹 دیروز دولت دوباره اعلام کرد که فعالیت تمامی مراکز دولتی و بانک‌ها در ۱۵ استان کشور (به جز مراکز خدمات امدادی و اورژانسی) در روز سه‌شنبه ۱۶ مرداد از ساعت ۶ تا ۱۰ صبح ادامه خواهد داشت.

 🔹شایان‌ذکر است که دمای امروز هوا ۳۸ درجه سانتی‌گراد است و بر اساس پیش‌بینی‌های هواشناسی، فردا این دما به بالای ۴۰ درجه خواهد رسید.

دیدگاهتان را بنویسید