🔹زنان و دختران روستا، با ظرف‌های پلاستیکی به صف می‌ایستند تا از شلنگی با آب چشمه روستا، ظرف‌ها را پرکنند و آب مورد نیاز خانواده را تأمین کنند و در این هُرم گرما و آفتاب تف دیده با دست‌های ظریف خود یا با فرغون ظرف‌های سنگین آب را به منازلشان حمل کنند.

🔹روستای گوی تربت جام در ۲۹ کیلومتری این شهر واقع شده و دارای ۱۰۳۰ نفر جمعیت می باشد و از قدیم آب آشامیدنی خود را از چشمه تامین می کردند.

🔹 با توجه به خشکسالی های اخیر و کمبود آب برای تامین آب این روستا از طریق طرح محرومیت زدایی سپاه ( قرارگاه امام حسن مجتبی ) از اردیبهشت ۱۴۰۲ اقدام شده است و پروژه ۸۰ درصد پیشرفت داشته است و خط انتقال و شبکه توزیع و حوضچه شیرآلات با صرف ۱۲ میلیارد تومان انجام شده است.

🔹 اما به علت کمبود بودجه مخازن آب اجرا نشده است و پروژه به حال خود رها شده است و با توجه به لوله کشی جدید روستا لوله های قدیمی از مدار خارج شده است و مردم بالاجبار و بصورت روکار و در سطح معابر روستا دوباره لوله ها را به چشمه وصل کرده اند که بعلت نشتی لوله ها در ۲۴ ساعت فقط نیم ساعت آب می آید و سهم هر خانوار بصورت میانگین ۵۰ لیتر بیشتر نیست که آنهم بهداشتی نیست و به علت کمبود آب مردم با از اردیبهشت سال گذشته تاکنون با مشکل مواجه اند.

دیدگاهتان را بنویسید