خسرو کفیلی

اتفاقات خوبی برای وزنه برداری ایران در بازی های المپیک پاریس رقم خواهد خورد.
علی جباری مربی سابق تیم ملی وزنه برداری ایران با اشاره به حضور علی داودی و میرمصطفی جوادی دو ملی پوش اوزان به اضافه ۱۰۹ و ۸۹ کیلوگرم کشورمان در بازی های المپیک پاریس گفت : با توجه به میزان آمادگی دو ملی پوش کشورمان و حدنصاب های کسب شده از سوی آنان در اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران پیش بینی می کنم که اتفاقات خوبی برای وزنه برداری کشورمان در این بازی ها رقم بخورد.
او گفت : هر ۲۰ وزنه برداری که در اوزان به اضافه ۱۰۹ و ۸۹ کیلوگرم سهمیه حضور در بازی های المپیک پاریس کسب کرده اند با حضور در رقابتهای گزینشی جواز حضور در این بازی ها را بدست آورده اند . با اینکه داودی در لیست نفرات دسته به اضافه ۱۰۹ کیلوگرم در رده چهارم و جوادی در فهرست صعودکنندگان دسته ۸۹ کیلوگرم در رده پنجم قرار دارند ولی من امیدوارم که دو نماینده کشورمان در روز مسابقه بتوانند یکی از سکوهای قهرمانی را از آن خود کنند.
مربی سابق تیم ملی وزنه برداری ایران در ادامه اظهارداشت : در هر رقابت وزنه برداری اتفاقاتی رخ می دهد و برخی از وزنه برداران از دور مسابقات به دلایل مختلف حدف می شوند که امیدوارم این اتفاقات در بازی های المپیک پاریس به سود ملی پوشان وزنه برداری کشورمان باشد.
او افزود : ملی پوش فوق سنگین کشورمان در بازی های المپیک پاریس افزون بر رقابت با لاشا تالاخادزه گرجستانی حریفان قدرتمندی از کشورهای بحرین و ارمنستان خواهد داشت افزون بر آن نباید از حریف سوریه ای هم به سادگی عبور کرد.با وجود چنین حریفان قدرتمند ، داودی با توان بالای خود توان ایستادن بر یکی از سکوهای قهرمانی این دسته را خواهد داشت.
جباری تصریح کرد : وضعیت نماینده ایران در دسته ۸۹ کیلوگرم دشوارتر خواهد بود چرا که جوادی پس از رقابتهای جهانی عربستان که توانست مدال طلا را به گردن آویزد دچار اندکی افت شده بود.
با توجه به این شرایط به نظر من وضعیت جوادی دردسته ۸۹ برای کسب مدال سخت تر خواهد بود.
مربی سابق تیم ملی وزنه برداری ایران به تلاش های صورت گرفته از سوی مسوولان فدراسیون وزنه برداری در مهیا کردن شرایط لازم در اردوهای آمادگی برای دو ملی پوش کشورمان برای شرکت در این رویداد مهم اشاره کرد و گفت : من به جرات می توانم بگویم که تمامی شرایط لازم از جمله محل تمرین مناسب ، تغذیه خوب و شرایط اسکان مطلوب برای داودی و جوادی از سوی مسوولان فدراسیون وزنه برداری در طول ماه های گذشته در تهران و جزیره کیش فراهم شد تا این دو وزنه بردار با آمادگی کامل در بازی های المپیک شرکت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید