خسرو کفیلی

وزنه برداری ایران یک بار دیگر در بازی های المپیک نمره قبولی نگرفت و مدالی از مهمترین رویداد ورزشی جهان کسب نکرد.
تیم ملی وزنه برداری ایران که با دو وزنه بردار به نام های میر مصطفی جوادی و علی داودی برای شانزدهمین بار گام به بازی های المپیک و این بار در پاریس گذاشته بود ، بدون کسب مدالی این بازی ها را ترک کرد.
وزنه برداری ایران این بار نیز بسان بازی های المپیک ۱۹۶۴ توکیو ، ۱۹۹۲ بارسلونا و ۲۰۰۸ پکن بدون آنکه نماینده ای بر یکی از سکوهای قهرمانی داشته باشد ، با ناکامی در اندیشه حضور در بازی های المپیک آینده خواهد بود.
وزنه برداری کشورمان که در سال های نه چندان دور به همراه کشتی با کسب مدال های گوناگون جور دیگر رشته های ورزشی کشورمان را در بازی های المپیک می کشید ، در شانزدهمین دوره حضورش در این بازی ها به یک عنوان چهارمی و یک پنجمی توسط علی داودی و میر مصطفی جوادی در اوزان به اضافه ۱۰۲ و ۸۹ کیلوگرم دست یافت.
این در حالی بود که وزنه برداری ایران پیش از این از این بازی ها ۲۰مدال / ۹ طلا ، ۶ نقره و ۵ برنز / دسته یافته بود و حسین رضازاده با کسب دو مدال طلا و محمد نصیری با یک طلا ، یک نقره و یک برنز پرافتخارترین وزنه برداران کشورمان در بازی های المپیک بودند.
میر مصطفی جوادی و علی داودی دو نماینده ایران در اوزان ۸۹ و به اضافه ۱۰۲ کیلوگرم در بازی های المپیک پاریس در حالی در ایستادن بر سکوی سومی دو وزن فوق ناکام ماندند که هر کدام از آنان شانس آن را داشتند با زدن آخرین وزنه های خود که به دفعات در اردوها آنها را بالای سر برده بودند به این مهم دست یابند که متاسفانه این چنین نشد و دو نماینده ایران بدون دست یافتن به مدالی مجبور به ترک پاریس شدند.
سجاد انوشیروانی ملی پوش سابق وزنه برداری ایران و دارنده مدال نقره بازی های المپیک ۲۰۱۲ لندن که این بار به عنوان رییس فدراسیون وزنه برداری در پاریس حاضر شده بود بی شک متاثرترین فرد از خانواده وزنه برداری در این آوردگاه بود چرا که او بهترین شرایط و امکانات در اردوهای آمادگی را برای این دو وزنه بردار مهیا کرده بود.
با وجود ایجاد تمامی شرایط برای حضور قدرتمند دو نماینده ایران در این بازی ها ، این ناکامی در کارنامه انوشیروانی و نواب نصیرشلال سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران که از فروردین ماه سال گذشته پس از آنکه انوشیروانی از مجمع عمومی فدراسیون وزنه برداری برای ریاست این فدراسیون رای اعتماد گرفت ، حکم گرفت ، ثبت خواهد شد.
ثبت این نتیجه ضعیف وزنه برداری ایران در بازی های المپیک پاریس ، زنگ خطر را برای این رشته ورزشی که زمانی جزو پرافتخارترین رشته های ورزشی کشورمان بشمار می رفت ، در آورد که امید می رود با برنامه ریزی صحیح و سرمایه گذاری بر روی وزنه برداران جوانی که هم اکنون در اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران خود را برای شرکت در رقابتهای جهانی بحرین آماده می کنند ، وزنه برداری کشورمان به روزهای اوج خود بازگردد.

دیدگاهتان را بنویسید