مسیح فرزانه، کارشناس خودرو:

🔹من معتقدم با ضرر و زیان روزانه ۱۰۰ میلیارد تومان ۳ خودرو ساز که در بهار ۱۴۰۳ منتشر شده، در کنار ثبت ضرر و زیان و دیون ۴۵۰ همتی ۳ خودروساز دولتی تا کنون شرایط را به سمتی برده که در کنار رشد پایه پولی و البته رشد نقدینگی به میزان ۲۷ درصد به نسبت مدت مشابه در سال گذشته و ترکیب آن با قیمت‌گذاری دستوری خودرو سبب جا ماندن تورم تولید از تورم بازار شده.

🔹خودروسازان از اردیبهشت ۱۴۰۲ تا کنون در مرحله های گوناگون با حائل قرار دادن فاکتورهایی چون ایمنی و استاندارد بصورت خزنده دست به افزایش قیمت زده اند./ انتخاب

دیدگاهتان را بنویسید