🔹داده‌های آنلاین نشان می‌دهد که پس از معرفی کابینه مسعود پزشکیان تا روز گذشته، اسکندر مؤمنی، عباس عراقچی، علیرضا کاظمی، اسماعیل خطیب و محمدرضا ظفرقندی بیش از سایر وزرا در محیط توییتر و تلگرام محل توجه بوده‌اند؛ در این میان عباس علی‌آبادی، علی‌رغم آن که در دولت قبل حضور داشت چندان مورد توجه کاربران توییتر و صفحات تلگرامی نبود. علاوه بر او، نوری قزلجه، محمد اتابک، رضا صالحی امیری و عزیز نصیرزاده نیز چندان مورد توجه رسانه‌های آنلاین نبوده‌اند.

🔹فضای عمومی توییتر اما بیانگر آن است که کابینه معرفی‌شده توسط مسعود پزشکیان در فضای رسانه‌ای بی‌دفاع و بدون پشتوانه بوده؛ داده‌ها نشان می‌دهد که فضای عمومی توییتر برعلیه کابینه بوده است.

🔹 در این شبکه، چهار گروه مجزا از یکدیگر شکل گرفته‌اند که به جز یک بخش محدود، عمدتا در نقد پزشکیان بوده است کاربران میانه‌رو و اصلاح‌طلب در این گراف به دو گروه تقسیم شده‌اند؛ سمت راست خوشه آن‌ها که به جریان تحول‌خواه و منتقد نزدیک‌تر است منتقد کابینه بوده و سمت چپ خوشه که اکانت مسعود پزشکیان نیز در آن قرار دارد، حامیان کابینه بوده‌اند؛ البته این حمایت‌ها نیز عمدتا از چهره‌هایی نظیر محمد رضا ظفرقندی، عباس عراقی و احمد میدری بوده و نه کلیت کابینه.

🔹نکته مهمی که این گراف آشکار می‌کند، جایگاه اکانت مسعود پزشکیان در میان سایر کابران است؛ اکانت توییتری او که در زمان انتخابات در میانه نیروهای اصلاح‌طلب قرار داشت، اکنون به یک سمت خوشه اصلاح‌طلبان متمایل شده و به‌نوعی به اصولگرایان نزدیک‌تر شده است.

🔹امری که نشان می‌دهد کابینه معرفی‌شده توسط مسعود پزشکیان از یک سو مورد انتقاد بخشی از اصلاح‌طلب قرار گرفته و در سوی دیگر بخشی از اصولگرایان از آن حمایت کرده‌اند.

🔹نکته مهم اما آن است که در سمت اصولگرایان اگرچه کاربرانی نظیر عبدالله گنجی و میثم ظهوریان از کابینه دفاع کرده‌اند، اما فضای حاکم بر آن‌ها نیز سمت‌سوی انتقادی از کابینه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید