🔹طلای جهانی در روز جمعه برخلاف نفت با صعود همراه شد. بر این اساس بهای هر اونس طلا تا ساعت ۱۷:۳۰به وقت تهران با رشد ۱.۵۵درصدی به سطح ٢هزار و ٤٩٤دلار رسید.

🔹با این حال بهای هر بشکه نفت برنت و WTI به‌ترتیب با افت ۱.۴۶ و ۱.۷۱درصد در سطح ۷۹.۸۶ و ۷۶.۸۲دلار مورد معامله قرار گرفت.

🔹داده‌‌‌های متوسط شاخص قیمت مصرف‌کننده آمریکا (CPI)  بحث‌‌‌هایی را درباره‌‌ میزان کاهش بالقوه‌‌ نرخ بهره فدرال رزرو در ماه سپتامبر به راه انداخته است.

🔹فعالان بازار کریپتو همچنان به کاهشِ نرخ بهره ایالات متحده در ماه (سپتامبر) امیدوارند، که ماه‌‌‌هاست درمورد آن گمانه‌‌‌زنی می‌شود. 

🔹علاوه بر این، «آندره دراگوش»، رئیس تحقیقات گروه ETC، در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس  در (۱۴ آگوست) نوشت: «تورم ایالات متحده به کاهش خود ادامه خواهد داد و به این ترتیب، احتمال کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو تقویت می‌شود.»

🔹در حال حاضر، معامله‌‌‌گران با احتمال ۶۰درصد، کاهش ۲۵ واحد پایه‌‌‌ای را قیمت‌گذاری می‌کنند، در حالی که کاهش ۵۰ واحد پایه همچنان روی میز است. مطابق با گزارش نظارت بر نرخ گروه CME، احتمال ۳۶‌درصد کاهش بزرگ‌تر در ماه سپتامبر وجود دارد.

🔹ین ژاپن اخیرا در برابر دلار آمریکا با افزایش خوبی همراه شد. این افزایش قیمت زمانی رخ داد که رشد تولید ناخالص داخلی (GDP)  ژاپن در سه ماه دوم از انتظارات فراتر رفت و به این ترتیب، حامی استدلال‌‌‌ها مبنی بر افزایش احتمالی نرخ بهره کوتاه‌‌‌مدت توسط بانک ژاپن (BoJ)  شد.

دیدگاهتان را بنویسید