سالار نایب رئیس انجمن واردکنندگان برنج در خصوص ساماندهی واردات برنج گفت:

📍در مقطع کنونی مهمترین مسئله سرعت عمل در حمایت عملیاتی در این بخش است، چرا که تثبیت قیمت بدون واردات فوری برنج در این مقطع امکان پذیر نیست.

📍ثبت سفارش برنج از آبان متوقف شده و از حدود ۵۰ روز گذشته تا کنون شاهد اختصاص ارز هم در این بخش نیستیم و فرصت طلایی خرید به موقع برنج از کشورهای مبدا از دست رفته و شاهد افزایش قیمت جهانی برنج هستیم در حالی که در سوی دیگر ایام تعطیلات عید نوروز و همچنین ماه مبارک رمضان در پیش است.

📍 برنج وارداتی اصلی ترین کالای مصرفی در سفره طبقه متوسط محسوب می شود و دهک هایی که قادر به استفاده از برنج داخلی نیستند به کنترل قیمت و عرضه به موقع این محصول از طریق واردات امید دارند.

📍اخیرا شاهد عرضه گسترده برنج وارداتی توسط شرکت خدمات بازرگانی به میزان ۱۶۰ هزار تن در کشور بوده ایم که این اقدام بر خلاف سیاست کاهش تصدی گری دولت و واگذاری امور تجاری به بخش خصوصی است و رقابت نابرابری را ایجاد می کند.

📍تسریع در اقدامات اجرایی حوزه واردات برنج در فاصله کوتاه باقیمانده تا پایان سال و ماه مبارک رمضان به منظور کنترل بازار ضروری است.

📍در صورت عدم صدور فوری مجوزهای لازم، تایید ثبت سفارش و ارائه کد تخصیص ارز مورد نیاز، این انجمن و واردکنندگان قادر به کنترل قیمت ها در بازار نخواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید