🔹آرسن لوپن، سارقی با اندام تراشیده، قد بلند و کلاه بیسبالی از برند گورین و ماسکی بر صورت که در خیابان‌های تهران جولان می‌دهد، این روزها به هدف اول پلیس تبدیل شده است.

🔹آرسن لوپن تهران این روزها باید تبدیل به هدف اول ماموران کلانتری‌ها و آگاهی شود تا آنها بتوانند امنیت روانی را به شهروندان بازگردانند. امیدواریم که بزودی شاهد دستگیری این سارق باشیم و نحوه مجازات او درس عبریتی شود برای سایر همکارانش.

🔹دیگر کسی جرات نمی کند موبایل به دست در خیابان تردد کند و یا حتی شیشه خودروی خود را پایین کمی پایین دهد. این روزها مسافرها به محض سوار شدن تاکسی اینترنتی از راننده درخواست قفل کردن درها را می کنند و شیشه‌ها را تا آخر بالا می‌دهند. بعد از انتشار فیلم سرقت از آن پیرزن شهرستانی دیگر حتی مادربزرگ‌ها جرات نمی‌کنند تنها از منزل خود خارج شوند، گرچه سارقین آن مورد خاص دستگیر شدند.

🔹 در واکاوی علت افزایش سرقت و تکرار آن از سوی سارقانی که بارها بازداشت شده‌اند باید به موضوع عدم بازدارندگی مجازات‌ها نیز توجه کنیم.

🔹نباید پلیس را گوشه رینگ ببریم و تا نابودی به او مشت بزنیم؛ منصفانه نگاه کنیم پلیس وظایف خود را انجام می دهد اما وقتی مجرم بازداشتی راست راست به دوربین خبرنگارها نگاه می‌کند و با افتخار از تعدد دستگیری‌هایش می‌گوید و تاکید می‌کند که باز هم به کار خود ادامه می‌دهد، از دست پلیس چه کاری ساخته است؟

دیدگاهتان را بنویسید