روابط عمومی خاندوزی در دولت پزشکیان پست گرفت

🔹در غیاب شکل‌گیری شورای اطلاع‌رسانی دولت چهاردهم، یکی از معاونان رئیس‌جمهور فردی را برای روابط عمومی بنیاد شهید منصوب می‌کند که زاویه روشنی با گفتمان دولت پزشکیان دارد.

🔹این روزها واژه «وفاق ملی» دستمایه ای برای باقی‌ماندن عده‌ای در صندلی ها و مناصب خود شده است. درحالی که هنوز شورای اطلاع رسانی دولت پزشکیان که وظیفه هماهنگی و نظارت بر انتصابات روابط عمومی‌های دولت را برعهده دارد تغییر نکرده، سعید اوحدی معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید طی حکمی «مهدی محمدی» را به‌عنوان مشاور خود و سرپرست اداره‌کل ارتباطات و امور بین الملل بنیاد منصوب کرد.

🔹محمدی پیش از این در دوران احسان خاندوزی ریاست مركز روابط عمومی و ‌اطلاع‌رسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی را برعهده داشت.

🔹محمدی از فعالان رسانه‌ای جریان موسوم به انقلاب بود که در خبرگزاری مهر و روزنامه فرهیختگان فعالیت می کرد.

🔹بی توجهی به مدیریت روابط عمومی سازمان‌های دولت به بهانه شعار «دولت وفاق ملی» نه تنها کمکی به دولت نمی‌کند، بلکه موجب شده تا برخی افراد تلاش کنند تا صندلی‌های خود را در دولت پزشکیان حفظ کنند.

🔹اگر در پست‌های تخصصی می‌توان از افراد تکنوکرات حتی وابسته به دولت های غیرهمسو استفاده کرد، این قاعده برای پست‌های روابط عمومی صادق نیست.

🔹این اشتباه در دولت روحانی صورت گرفت. دولت دوم روحانی روابط عمومی سازمان‌های دولتی را در اختیار افرادی قرار داد که با گفتمان دولت همسو و همراستا نبودند. از همین رو به فاصله اندکی چهره‌ای که از دولت در رسانه ها بازتاب پیدا کرد، چهره دولتی ناکارآمد و ضعیف بود.

دیدگاهتان را بنویسید