روزنامه قدس نوشت:

🔹تبلیغات و ارسال پیامک‌های بانک‌های وام‌دهنده برای حساب وکالتی خودرو همچنان ادامه دارد؛ رویه‌ای که معلولِ نبود نظارت و اعمال سیاست‌های غلط اقتصادی، و خدمتی «ناخواسته» و «ناگزیر» نه به مصرف‌کنندگان واقعی بلکه به دلالان و بانک‌ها و منفذی برای تنفس خودروسازان تعبیر می‌شود.

🔹بازگشت ایران‌خودرو به سازوکار قرعه‌کشی برای پیش‌فروش محصولات با این پیش‌بینی همراه شده که از محل نام‌نویسی ۳ میلیون نفر در سامانه، بیش از ۷۰۰ هزار میلیارد تومان در شبکه بانکی بلوکه می‌شود.

🔹هر فرد ۲۳۰میلیون تومان نزد بانک مسدود می‌کند و بانک‌ها هم که در پی جذب حداکثری مشتری و از اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه مبتنی بر اولویت (ازدواج، فرزندآوری و جهش تولید مسکن) فراری هستند، اعتبار ۸۰ تا ۱۰۰‌ میلیون تومانی به مشتریان پیشنهاد می‌دهند.

🔹تسهیلات به‌اصطلاح کمکی بانک‌ها پس از پایان قرعه‌کشی از حساب مشتریان کسر می‌شود آن‌هم بدون ضامن و سود یا با سود ترجیحی و در واقع به‌صورت مجازی این اعتبار را به حساب مشتریان اضافه می‌کنند.

🔹بازگشت ایران خودرو به سازوکار قرعه‌کشی و تحرکات بانک‌ها برای بهره‌گیری از این شرایط ریشه در ضعف سیاست‌های بانک مرکزی و وزارت اقتصاد برای بهبود فضای اقتصاد کشور دارد که فرصت دلالی در بازار و صنعت خودرو را هر روز افزایش می‌ده

دیدگاهتان را بنویسید