🔹کارشناس بازار خودرو: ایران خودرو فضای مستعدی برای جذب نقدینگی مردم به بانک‌ها فراهم کرد و سود حاصل از جذب این نقدینگی در حالی نصیب بانک‌ها می‌شود که ثبت‌کنندگانی که در قرعه‌کشی خودرو برنده نمی‌شوند از این جریان متضرر خواهند شد.

🔹سود حاصل از جذب این نقدینگی به اندازه‌ای برای بانک‌ها جذاب است که به طور مستقل اقدام به جذب نقدینگی برای ثبت‌نام محصولات ایران خودرو می‌کنند. پس از انجام قرعه‌کشی، این شرکت از نقدینگی به عنوان ابزاری برای خروج از زیان انباشته و تقویت گردش مالی خود استفاده می‌کند.

🔹ایران خودرو در افزایش قیمت و پیش‌فروش مانند هر بنگاه اقتصادی، منافع خود را دنبال می‌کند اما این عملکرد پذیرفته نیست که در این مسیر منافع مصرف‌کننده را قربانی کند و زمینه ایجاد بی‌عدالتی را فراهم آورد و اعتماد عمومی را از بین ببرد/ایلنا

دیدگاهتان را بنویسید