🔹بررسی‌ها نشان می‌دهد از سال ۱۳۹۸ و همزمان با افزایش شدید نرخ دلار قیمت آپارتمان در تهران همسو با قیمت اسکناس آمریکایی رشد کرده است.

🔹به گزارش چندثانیه، از سال ۱۳۹۸ قیمت دلار ۴قله جدید قمیت را از ۱۲هزار تومان آغاز و با ۶۰هزار تومان به پایان رساند. قیمت مسکن هم متاثر از نرخ دلار دقیقا ۴قله قیمتی را فتح کرده است.

🔹در اسفند ۱۳۹۸میانگین قیمت مسکن در شهر تهران ۱۲میلیون تومان و نرخ دلار حدود ۱۱هزار تومان بود. به عبارتی هرمتر آپارتمان در تهران حدود ۱۲هزار دلار بود.

🔹در پایان سال ۱۳۹۹ میانگین قیمت مسکن در تهران حدود با افزایش ۱۰۰درصدی به متری ۲۶میلیون و نرخ دلار به حدود ۳۰ هزار تومان رسید. به عبارتی میانگین قیمت هر متر آپارتمان در تهران ۸هزار و ۶۰۰ دلار بود.

🔹در پایان سال ۱۴۰۰ هر متر آپارتمان در تهران حدود ۳۲میلیون تومان و هر دلار حوالی ۳۰هزار تومان بود. میانگین قیمت دلاری مسکن در این سال حدود ۱۳۵۰دلار بود.

🔹از مهرماه ۱۴۰۱ و همزمان با خیزش قیمت‌ها نرخ دلار از ۴۰هزار تومان گذشت و قیمت هر متر آپارتمان به بیش از ۳۸میلیون تومان رسید که میانگین قیمت دلاری مسکن حدود ۱۸۰۰دلار بود.

🔹در مرداد ۱۴۰۲ و پس از حبس چندین ماهه قیمت مسکن با اعلام نرخ ۸۵میلیون تومانی برای هر متر آپارتمان و رسیدن نرخ دلار به حوالی ۵۰هزار تومان میانگین قیمت دلاری مسکن از ۲۰۰۰دلار عبور کرد و تا پایان سال حوالی ۲۰۰۰ تا ۱۸۰۰ در نوسان بود.

🔹در حال حاضر میانگین قیمت مسکن در شهر تهران حوالی ۸۵میلیون تومان و نرخ دلار حدود ۵۹هزار تومان است و به نظر می‌رسد، نرخ دلار مسکن حوالی ۱۴۰۰ دلار در نوسان باشد./چندثانیه اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید