🔹بررسی‌های جدید بانک جهانی از وضعیت بازنشستگان نشان می‌دهد، هوش مصنوعی تاثیر فراوانی روی نحوه عملکرد سیستم‌های بازشستگی دارد.

🔹به گزارش چندثانیه، بانک جهانی در گزارشی ابزار هوش مصنوعی را یکی از راه‌های بهبود عملکرد سیستم‌های بازنشستگی معرفی کرده است.

🔹تجزیه و تحلیل‌های بانک جهانی نشان می‌دهد که کشورهای اروپایی یکی از بهترین مکان‌ها برای بازنشستگی در جهان هستند و هوش مصنوعی تأثیر فزاینده‌ای بر نحوه عملکرد سیستم‌های بازنشستگی در سال ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ داشته است.

🔹رصد وضعیت حقوق بازنشستگان در کشورهای جهان نشان می‌دهد که هلند در مقایسه با سایر کشورها در صدر دارندگان بهترین سیستم بازنشستگی است.

🔹این رتبه بندی بیش از ۵۰ شاخص را بررسی کرده و ۴۷ سیستم درآمد بازنشستگی را که ۶۴ درصد از جمعیت جهان را پوشش می دهد، مورد مقایسه قرار داده است.

🔹این اندازه گیری‌ها سطح مزایای بازنشستگی بخش خصوصی و دولتی، پایداری سیستم‌ها، سطح خدمات و … را همزمان با کیفیت حکمرانی در کشورها بررسی کرده است.

🔹براساس این بررسی‌ها ایسلند و دانمارک در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند که ابزارهای هوش مصنوعی کمک بسیاری به سیستم‌های بازنشستگی می‌کند.

🔹براساس این گزارش بریتانیا نیاز به ارتقاء سیستم‌های بازنشستگی دارد و آرژانتین بدترین کشور برای بازنشستگان است.

دیدگاهتان را بنویسید