سید امیر حسینی دبیرکل پیشین کمیته ملی المپیک و معاون سازمان تربیت بدنی به خبرآنلاین گفت:

🔹این شناخت را من از آقای دنیا مالی دارم که ایشان اهل تعامل هستند و می تواند بعضی از گره هایی که در ورزش داریم و فقط به دست مجلس باز می شود را برطرف کند.

🔹ما پرونده هایی را در مجلس داریم که سال‌های سال است در حال خاک خوردن است مثل نظام باشگاه داری. این معضلاتی است که حتما باید در تعامل با مجلس حل شود.

🔹شرکت توسعه نیز یکی دیگر از معضلات ورزش ماست. اساس کار این شرکت این بود که بتواند از تمام ظرفیت ها و منابع استفاده کند. بعد به شرکتی تبدیل شد که بسیاری از اماکن به آنجا واگذار شد و خودش یک معضل جدید برای فدراسیون‌های ما ایجاد کرد.

🔹پروژه‌های نیمه تمام زیادی در کشور وجود دارند که باید ادامه داده شوند ولی به دلیل کمبود منابع رها شده. باید آنها را سر و سامان داد و به مردم واگذار کرد و از طرف دیگر نیز نظام باشگاه داری اصلاح شود.

🔹یکی دیگر از نکته ها تعامل با ورزش آموزش و پرورش است، می دانیم که راه ورزش قهرمانی از ورزش آموزش و پرورش و کشف استعدادها می گذرد. مورد دیگر ورزش همگانی است که شهرداری می تواند در آن نقش موثری داشته باشد، مثلا می تواند دسترسی مردم را به وسایل ورزشی ارزان تسهیل کند و این موضوع نیز می تواند با تعامل با وزارت ورزش انجام شود.

🔹من مطمئنم با شناختی که آقای دنیا مالی از وضعیت موجود دارند می‌توانند با یک ریل گذاری مناسب وضعیت را سر و سامان بدهند و باعث پیشرفت ورزش بشوند.

دیدگاهتان را بنویسید