خسرو کفیلی

تشکیل کمیته فنی فدراسیون وزنه برداری برای بررسی نتایج دو ملی پوش کشورمان در بازی های المپیک پاریس به زمان دیگری موکول شد.
فدراسیون وزنه برداری از اعضای این کمیته به منظور برگزاری نشستی برای بررسی عملکرد علی داودی و میرمصطفی جوادی دو ملی پوش اوزان به اضافه ۱۰۲ و ۸۹ کیلوگرم کشورمان در بازی های المپیک پاریس ، استماع گزارش کادر فنی تیم ملی و دیگر مباحث مندرج در دستور کار این کمیته دعوت کرده بود که این نشست به دلیل درگذشت کوروش رویانیان یکی از پیشکسوتان این رشته ورزشی و شرکت مسوولان فدراسیون وزنه برداری در مراسم یادبود این پیشکسوت در استان مازندران با تاخیر برگزار خواهد شد.
تشکیل این نشست که ریاست این کمیته را حسین رضازاده یکی از پرافتخارترین وزنه برداران کشورمان در بازی های المپیک برعهده دارد و اعضای آن را بزرگانی همچون حسین توکلی و بهداد سلیمی تشکیل می دهند از آن جهت اهمیت داشت که قرار بود نواب نصیرشلال سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران گزارشی از نحوه آمادگی دو ملی پوش وزنه برداری کشورمان برای شرکت در مهمترین رویداد ورزشی جهان و نتایج حاصله ارائه دهد.
با اینکه اعضای کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران کسب عناوین چهارم و پنجمی داودی و جوادی در بازی های المپیک پاریس را از نظر فنی مثبت ولی از نظر کسب مدال ضعیف ارزیابی کرده است و معتقداست که این دو وزنه بردار در روند پیشرفت قرار دارند ولی عدم کسب یکی از سکوهای قهرمانی اوزان فوق از سوی این دو ملی پوش و از این رویداد مهم ورزشی انتقادات بسیاری را در برداشته است.
اعضای کادر فنی فدراسیون وزنه برداری نیز با استماع گزارش نصیرشلال ، نقطه نظرات خود را در این خصوص که از اهمیت بسیاری برای جامعه وزنه برداری ایران برخوردار است ، ارائه می کردند .
با اینکه گفته می شود قرار است در نشست کمیته فنی فدراسیون وزنه برداری در خصوص آمادگی سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران مبنی بر کناره گیری از سمتش که مورد موافقت سجاد انوشیروانی رییس فدراسیون قرار نگرفته است ، نیز بحث و تبادل نظر به عمل آمده و جمع بندی نهایی صورت گیرد ولی چنین موضوعی در دستور کار این کمیته قرار ندارد.
افزون بر آن به نظر می رسد که اعضای کمیته فنی فدراسیون وزنه برداری که در انتخاب سرمربیان و دستیاران آنان در تیم های ملی وزنه برداری دختران و پسران ایران در رده های گوناگون نقشی نداشته اند ، نیز خواستار آن باشند که در این بحث ورود نکنند.
علاوه بر آن نقش کمیته فنی فدراسیون وزنه برداری تنها نقشی مشورتی است و مسوولان فدراسیون وزنه برداری پس از استماع دیدگاه ها و نقطه نظرات اعضای این کمیته در خصوص مباحث مختلف نسبت به اجرا و یا عدم اجرای آنها تصمیم گیری می کنند.
با این وجود باید منتظر ماند و خروجی نشست کمیته فنی فدراسیون وزنه برداری که از اهمیت بسیاری برای علاقه مندان به این رشته ورزشی برخوردار است را مشاهده کرد

دیدگاهتان را بنویسید