🔹 محمد جواد ظریف که در دیدار دولتی‌ها با رهبری حضور داشت، از بازگشت دوباره خود به دولت حبر داد که عصبانیت تندروها را بیش از پیش کرد. کینه آنان از ظریف رنگ و بویی کهنه دارد و به همان روزهایی باز می‌گردد که او توانست برجام را به ارمغان بیاورد و ایران از ذیل فصل هفتم منشور ملل متحد خارج کند؛ آتش خشم آنان از ظریف از همان روزهایی که او دوشادوش پزشکیان وارد صحنه انتخابات شد و توانستند پیروز میدان انتخابات باشند شعله‌ورتر گشت.

🔹اما این تفسیر رأی تندروها در حالی مطرح می‌شود که مسعود پزشکیان، در هنگام دفاع از کابینه خود اعلام کرده بود که وزرای پیشنهادی را با هماهنگی و توافق نهادهای اطلاعاتی و امنیتی و برخی با تایید و نظر رهبر معظم انقلاب در لیست قرار گرفته‌اند.

حمید رسایی، یکی از چهره‌های شاخص عضو شریان با اشاره به بازگشت ظریف به دولت، علیه پزشکیان حکم صادر کرد و در کانال تلگرامی خود با هشتگ‌های قانونگرایی و آزمون قوه قضائیه، نوشت:

🔹«آقای ظریف ادعا کرده که با الطاف رئیس جمهور محترم، در معاونت راهبردی به کار خود ادامه می‌دهد. در صورت صحت ادعای آقای ظریف و ابقای وی در جایگاه معاونت، مطابق قانون نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل حساس، اولا این حکم معاونت راهبردی وی کأن لم یکن (یعنی باطل) و ثانیا مُرتکب (یعنی آقای پزشکیان به عنوان منصوب کننده) باید به محرومیت از حقوق اجتماعی درجه ۵ ماده ۱۹ قانون مجازات اسلامی (۵ تا ۱۵ سال محرومیت) محکوم شود.

دیدگاهتان را بنویسید