خسرو کفیلی

تیم ملی وزنه برداری جوانان ایران با هدایت هادی پانزوان بزودی عازم اسپانیا می شود تا برای دومین سال پیاپی جام قهرمانی را برای کشورمان به ارمغان آورد.
پانزوان که سال گذشته با ۱۰ وزنه بردار جوان که برخی از آنان نخستین حضورشان را در رقابتهای جهانی تجربه می کردند در رقابتهای جهانی این رشته در مکزیک شرکت کرد و با کسب ۶۶۸ امتیاز و بدست آوردن ۵ مدال طلا ، ۹ نقره و یک برنز عنوان قهرمانی را برای میهن اسلامی به ارمغان آورد ، این بار نیز با ترکیبی متفاوت از سال گذشته راهی اسپانیا خواهد شد تا از مقام تیم کشورمان دفاع کند.
حضور وزنه برداران جوان کشورمان در رقابتهای جهانی اسپانیا در پی نتایج نه چندان مطلوب علی داودی و میرمصطفی جوادی دو ملی پوش کشورمان در بازی های المپیک پاریس از اهمیت بسیاری برخوردار است ، چرا که کسب مدال های رنگارنگ و عنوان نخست تیمی اندکی از غم نتایج ضعیف وزنه برداری کشورمان در بازی های فوق را خواهد کاست .
سرمربی تیم های ملی وزنه برداری نوجوانان و جوانان کشورمان که برای شرکت در رقابتهای جهانی مکزیک بیش از یکسال با برگزاری اردوهای متعدد نسل جدیدی را وارد چرخه وزنه برداری کشورمان کرده است ، این بار از میان پنج ملی پوش کشورمان که در مکزیک برای کشورمان مدال کسب کردند تنها یک نفر را در اختیار دارد.
علیرضا نصیری ،ابوالفضل زارع ، آریا پایدار ، علیرضا یوسفی و طاها نعمتی پنج وزنه بردار جوان کشورمان که سال گذشته مدال های تیم ایران در مکزیک را کسب کردند که به جز پایدار که در ترکیب تیم اعزامی به اسپانیا قرار دارد نصیری، زارع و یوسفی که دو نفر از این سه وزنه بردار که شرایط سنی شان به گونه ای است که می توانستند در ترکیب تیم جوانان ایران قرار گیرند ، با حضور در اردوی تیم ملی وزنه برداری ایران و تمرین زیر نظر نواب نصیرشلال سرمربی تیم ملی وزنه برداری کشورمان و به همراه دیگر ملی پوشان خود را برای شرکت در رقابتهای جهانی بحرین که آذر ماه سال جاری در منامه برگزار می شود ، آماده می کنند.
پانزوان به همراه مرتضی رضاییان و علی نصرتی دو دستیارش از اردیبهشت ماه گذشته و پس از پایان رقابتهای قهرمانی نوجوانان و جوانان کشورمان با دعوت از شماری از وزنه برداران جوان و نوجوان مستعد کار خود را برای ساختن تیمی قدرتمند برای شرکت در رقابتهای جهانی اسپانیا و سپس پیکارهای قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا در فیلیپین آغاز کرد .
کادر فنی تیم های ملی وزنه برداری پایه کشورمان پس از نزدیک به پنج ماه تلاش ، با اینکه چند روزی بیشتر به اعزام تیم ملی وزنه برداری جوانان ایران به رقابتهای جهانی اسپانیا باقی نمانده است پس از برگزاری اردوهای متوالی در شهر سرعین بالاخره پس از غربال های متعدد ، ۱۰ وزنه بردار که بیشتر آنان نخستین حضورشان را در یک رقابت خارج از کشور تجربه خواهند کرد ، را برای شرکت در این رویداد مهم جهانی انتخاب کرد.
محراب دواسری ، امیر حسین قربانی ، علیرضا عباسپور ، ایلیا صالحی پور ، امیرحسین سپۀ ، محمد اسفندیاری ، حسن عمادی ، آریا پایدار ، حمیدرضا محمدی تنها و امیرضا آقایی ترکیب تیم اعزامی کشورمان به اسپانیا خواهند بود.
سهیل پورمند نیز به عنوان وزنه بردار ذخیره در اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری جوانان ایران حضور دارد.

دیدگاهتان را بنویسید