داستان هزینه تبلیغات فولاد مبارکه چیست؟
🔹در چند روز گذشته با منتشر شدن صورتهای مالی فولاد مبارکه ردیف هزینه تبلیغات باعث ایجاد یک جو رسانه ای و ایجاد یک سوال شد. در حالی که در مدت اخیر نه بیلبوردهای تبلیغاتی شهری، نه رپورتاژهای تلویزیونی و تبلیغات آنچنانی مجازی درخصوص فولاد را شاهد نبودهایم، این هزینه چطور و چرا انجام شده است؟ فولاد چه نیازی به تبلیغات دارد؟
🔹پیگیریها اما نشان می دهد این مسأله در سال های گذشته هم مطرح و تاکنون چندین بار به آن پاسخ داده شده است.
🔹ماجرا از این قرار است که هزینه باشگاه سپاهان که هرساله به صورت شفاف در مجمع عمومی این کارخانه تصویب می شود (امسال بودجه سال گذشته به اضافه ۱۰ درصد مصوب شد) در صورتهای مالی در ردیف تبلیغات جای می گیرد.
🔹اگر هزینه باشگاه را از رقم تبلیغات کارخانه کم کنیم، یک مبلغ حدود ده درصدی می ماند که آن هم عمدتا هزینههای متعدد حوزههای فرهنگی، اجتماعی و رسانه ای از جمله برنامه های مربوط به خانواده بزرگ کارکنان فولاد مبارکه، اطلاع رسانی و حضور در نمایشگاه های داخلی، منطقه ای و بین المللی است.
🔹علت اینکه بعد از توضیحات چندین باره و چندین ساله در باره این رقم مجددا یک عده سعی در ایجاد یک بازی رسانه ای در این خصوص دارند را شاید باید جلوگیری از پرداخت های بعضا بدون حساب و کتاب به برخی اشخاص و رسانه ها در دوره جدید مدیریت فولاد دانست.