🔹گاهی یک مدیر با مدرک دکترا از دانشگاه معتبر با معدل بالا، در جایگاه تخصصی مربوط به رشته خود قرار می‌گیرد، اما کاری از پیش نمی‌برد و ارزش و پشتوانه علمی مدرک دانشگاهی خود را در معرض سوال قرار می‌دهد. این موارد با مرور عملکردها، قابل شناسایی است. به بهانه مصاحبه اخیر مدیر کل امور دانش آموختگان وزارت علوم، برخی موارد اتهامی و اثبات شده مربوط به چهره‌های سیاسی را مرور می‌کنیم.

🔹دکترای جعلی آکسفورد برای وزیر کشور:یکی از بزرگترین رسوایی‌های سیاسی مربوط به مدرک تحصیلی در میان سیاستمداران ایران، هنوز به علی کردان، سومین وزیر کشور احمدی‌نژاد در دولت اولش اختصاص دارد.

🔹رانت تحصیلی برادر رئیس‌جمهور:یکی از حواشی حسین فریدون برادر حسن روحانی رئیس‌جمهور وقت، موضوع تحصیل خارج از ضابطه او در مقطع دکترا بود. گزارشی از بررسی این موضوع در مجلس، در تاریخ ۱۵ اردیبهشت ۹۹ قرائت شد.

🔹مدارک مخدوش هشت نماینده مجلس:سال ۱۳۹۹ بود که اسدالله عباسی، نماینده پیشین رودسر، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس دهم و استاندار فعلی گیلان در گفتگویی با خبرگزاری برنا، از تخلفات محرز در مدارک ۸ نماینده منتخب مجلس یازدهم خبر داد.

🔹مدرک جعلی نماینده منتخب تفرش:سینا کمالخانی در سال ۱۳۹۸ توانست از حوزه انتخابیه تفرش، فراهان و آشتیان به مجلس یازدهم راه پیدا کند

دیدگاهتان را بنویسید