مرتضی زبردست

در تاریخ فوتبال کشورمان تنها بازیکنی که در بالاترین سطح فوتبال بازی کرده و در مدیریت این رشته نیز به مدیر عاملی باشگاه و ریاست فدراسیون رسیده سید داریوش مصطفوی است، با مهندس مصطفوی بعد از بازی تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل تیم امارات گفت و گو کردیم که خلاصه آن پیش روی شماست.
نظرتان در خصوص بازی با امارات ؟
بهتر از دیدار با قرقیزستان بودیم اما شکل تیمی خوبی نداشتیم و اشتباهات فردی هم زیاد بود.
کسب سه امتیاز در شهر العین امارات که هفته قبل، قطر را شکست داده بود امیدوار کننده نبود ؟
کسب ۶ امتیاز از دو بازی اندوخته مناسبی است اما فراموش نکنیم ما هر دو بازی را با حداقل گل زده بردیم در حالی که فوتبال ما به لحاظ افتخارات کسب شده خیلی بالاتر از تیم های قرقیزستان و امارات است.
انتقاد از تیم ملی در شرایط کنونی درست است ؟
انتقاد منطقی توأم با راه کار همواره مفید و راه گشاست، بنده به عنوان کسی که حدود ۶۰ سال از عمرم را در متن فوتبال گذراندم و با زیر و بم آن آشنایی کامل دارم باید دغدغه آن را داشته باشم و حق دارم راجع به آن اظهار نظر کارشناسی کنم، همه ما با نقطه نظرات مختلف متعلق به همین آب و خاک هستیم و هرقدر پایه های دوستی مان مستحکم تر باشد موفقیت های بیش تری نصیب کشورمان خواهد شد در این مسیر مطبوعات و رسانه های گروهی نیز وظیفه سنگینی به عهده دارند، آن قلم مقدسی که در دست روزنامه نگار شریف این جامعه است اگر در جهت صحیح و خیرخواهانه باشد قطعآ اثرگذار خواهد بود.
کدام تیم های آسیایی را مدعی صعود به جام جهانی ۲۰۲۶ می دانید ؟
با افزایش تیم های شرکت کننده در جام جهانی آینده، طبعأ سوای تیم های ژاپن، ایران، کره جنوبی، ازبکستان و عربستان، تیم های درجه دوم و سوم قاره آسیا هم شانس حضور در این رقابت ها را خواهند داشت.
آینده مسابقه های فوتبال لیگ برتر را چگونه می بینید ؟
همان طور که قبلآ هم در مصاحبه خود با سایت چند ثانیه عرض کردم متأسفانه به دلیل عدم تخصیص بودجه لازم و برخی سهل انگاری ها، فوتبال ما از ابتدایی ترین نیازها که همان زمین مناسب تمرین و مسابقه است محروم بوده که امیدواریم مشکلات موجود مرتفع و زمینه های پیشرفت ورزش از هر حیث فراهم شود.

دیدگاهتان را بنویسید