🌛تابستان با آن‌همه میوه‌های رنگارنگ و خوشمزه‌، با آن همه سرسبزی، طراوت و فراغتی که باید داشته‌ باشد، دیگر مدتی است که در ایران، فصل چندان خوشایندی نیست. و حتی کسانی که دل خوشی از پاییز ندارند هم چند وقتی است انتظار تمام‌شدن تابستان را می‌کشند.

🌛گرمای طاقت‌فرسا در کنار کمبود آب و قطعی‌های مکرر برق، وضعیت کار و زندگی را به شدت دشوار کرده‌است. هوای آلوده و نبود تفریح‌های آبی، و محدودیت‌ها و ناتوانی مالی مردم در سفر رفتن، روزهای گرم را به کابوسی واقعی تبدیل کرده‌اند. در این شرایط، نبود امکانات مناسب برای خنک‌کردن و مرطوب‌کردن فضاها، به‌ویژه در مناطق گرمسیری، نیز بر رویای تابستانی آرام و دلپذیر، سایه افکنده‌است.

🌛در بسیاری از مناطق، زیرساخت‌های لازم برای مقابله با گرما و بی‌آبی وجود ندارد و این مسئله نه تنها راحتی زندگی که سلامت انسان‌ها را به خطر می‌اندازد، و از سوی دیگر به کار و کسب‌ها نیز آسیب می‌زند.

🌛در نتیجه، اختلال در فعالیت‌های اقتصادی و نارضایتی عمومی تابستان را به فصلی تبدیل کرده که مردم با تمام وجود از آن فرار می‌کنند و در انتظار فصلی هستند که شاید کمی از این فشار را کاهش دهد و زندگی را به روزهای شیرین‌تر بازگرداند.

دیدگاهتان را بنویسید