خسرو کفیلی

با پشتوانه سازی صورت گرفته از سوی هادی پانزوان سرمربی تیم های ملی وزنه برداری پایه ایران ، آینده وزنه برداری کشورمان درخشان خواهد بود.
وحید ربیعی دبیر فدراسیون وزنه برداری با نزدیک شدن به زمان اعزام تیم ملی وزنه برداری جوانان ایران به رقابتهای جهانی اسپانیا با بیان این مطلب گفت :هادی پانزوان و دستیارانش پس از کسب عنوان قهرمانی جوانان جهان در سال گذشته و در مکزیک ، امسال نیز با تیمی قدرتمند و با ترکیب جدید گام به رقابتهای جهانی اسپانیا خواهد گذاشت.
سرمربی تیم های ملی وزنه برداری پایه کشورمان این بار با بهره گرفتن از وزنه برداران با تجربه ای همچون آریا پایدار ، ایلیا صالحی پور ، علیرضا عباسپور و شماری از وزنه برداران جوان که پس از برگزاری رقابتهای قهرمانی کشور برگزیده شدند اواخر ماه جاری گام به این پیکار مهم در اسپانیا می گذارند.
او افزود : تیم ایران با ترکیب کامل و برای دفاع از عنوان قهرمانی در رقابتهای جهانی شرکت خواهد کرد .
دبیر فدراسیون وزنه برداری گفت : با توجه به سرمایه گذاری صورت گرفته بر روی وزنه برداران مستعد نوجوان و جوان ، من مطمئن هستم که آینده وزنه برداری ایران درخشان خواهد بود.
او به تعویق برگزاری مسابقات وزنه برداری قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا در فیلیپین نیز اشاره کرد و گفت : این مسابقات قرار بود مهرماه سال جاری در مانیل- فیلیپین برگزار شود که با انصراف این کشور منتظر میزبان جدید این رقابتها که بزودی از سوی کنفدراسیون وزنه برداری آسیا انتخاب خواهد شد ، هستیم .
با توجه به زمانی که در اختیار داریم هنوز مشخص نیست تیم ایران در دو رده سنی نوجوانان وجوانان و با ترکیب کامل در این مسابقات شرکت کند. کادر فنی تیم های ملی وزنه برداری پایه – –کشورمان پس از بررسی های لازم در باره چگونگی حضور تیم ایران در این مسابقات تصمیم خود را اعلام خواهد کرد.
ربیعی به دعوت از شماری از وزنه برداران از جمله علی داودی و میرمصطفی جوادی دو ملی پوش المپینی ایران در اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران برای شرکت در رقابتهای جهانی بحرین اظهارداشت : اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران هم اکنون در کمپ تیم های ملی دایر است و داودی و جوادی نیز به همراه دیگر وزنه برداران تمریناتشان را برای شرکت در رقابتهای جهانی انجام می دهند.
او در باره وضعیت رضا دهدار ملی پوش دسته ۱۰۲ کیلوگرم کشورمان که پس از ناکامی در کسب سهمیه حضوردر بازی های المپیک پاریس دیگر به اردوی تیم ملی دعوت نشده بود ، نیز گفت : کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران به درخواست دهدار به علت مشکلات شخصی در ماه های گذشته از این وزنه بردار برای شرکت دراردوهای تیم ملی دعوت به عمل نیاورده بود . این وزنه بردار پس از رفع مشکلات شخصی اش اکنون در اردوی تیم ملی حضور دارد و خود را برای شرکت در رقابتهای جهانی آماده می کند.
دبیر فدراسیون وزنه برداری شرایط وزنه برداران جوانی که چندی است از سوی نواب نصیرشلال سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران به اردوی تیم ملی دعوت می شوند را مطلوب دانست و گفت : این وزنه برداران آینده وزنه برداری ایران هستند و شرایط آنان نیز مطلوب است.
ربیعی در ادامه به شرکت تیم ملی وزنه برداری بانوان ایران در رقابتهای جهانی بحرین نیز اشاره کرد و گفت : وزنه برداران دختر ایران نیز قرار است به بحرین اعزام شوند.
با به توجه به نوپا بودن این رشته ورزشی در بخش بانوان ، ما بخوبی می دانیم که کسب مدال از سوی وزنه برداران دختر کشورمان از این رویداد جهانی بسیار سخت است.
با این وجود کوروش باقری سرمربی تیم ملی وزنه برداری بانوان ایران به همراه دستیارانش تمام تلاش خود را انجام می دهد تا تیمی قدرتمند را روانه مسابقات کند.

دیدگاهتان را بنویسید