خسرو کفیلی

نخستین گروه از تیم ملی وزنه برداری جوانان ایران برای شرکت در رقابتهای جهانی اسپانیا امروز عازم این کشور می شود.
تیم کشورمان که در دوره گذشته این مسابقات در مکزیک ، عنوان قهرمانی را کسب کرد ، در سه گروه عازم اسپانیا خواهد شد.
هادی پانزوان سرمربی تیم ملی وزنه برداری جوانان ایران با اشاره به ترکیب کامل تیم کشورمان ، از تیم کلمبیا به عنوان اصلی ترین رقیب تیم ایران یاد کرد و گفت : افزون بر تیم کلمبیا که تیم قدرتمندی را روانه مسابقات کرده است ، تیم های مکزیک ، اسپانیا و قزاقستان نیز از جمله حریفان قدرتمند تیم کشورمان دراین مسابقات هستند. ضمن آنکه دیگر تیم ها نیز با تک ستاره هایی را روانه مسابقات جهانی خواهند کرد.
او از احسان رضاییان به عنوان تنها دستیارش در اسپانیا یاد کرد و گفت : رضاییان به عنوان دستیار مرا در رقابتهای جهانی اسپانیا همراهی خواهد کرد و علی نصرتی دیگر مربی تیم های ملی وزنه برداری پایه کشورمان تا بازگشت از اسپانیا هدایت وزنه برداران نوجوان حاضر در اردووی تیم ملی را برعهده خواهد داشت .
سرمربی تیم های ملی وزنه برداری پایه کشورمان که سال گذشته در مکزیک جام قهرمانی را به خانه آورد ، اظهارداشت : در صورتی که شرایط لازم ایجاد می شد و علیرضا نصیری و ابوالفضل زارع دو ملی پوش جوان کشورمان را که هم اکنون در اردوی تیم ملی وزنه برداری ایران خود را برای شرکت در رقابتهای جهانی بحرین آماده می کنند ،در اختیار داشتیم ، بی شک به راحتی عنوان سال گذشته را تکرار می کردیم ولی اکنون اندکی کار سخت شده است و ملی پوشان جوان کشورمان برای تحقق این امر باید تلاش مضاعفی انجام دهند.
او به حضور سه وزنه بردار کشورمان در گروه بی این مسابقات نیز اشاره کرد و گفت : محراب دواسری ،امیرحسین قربانی و امیررضا آقایی سه وزنه بردار کشورمان که در گروه بی به رقابت می پردازند، با اینکه این سه وزنه بردار گروه بی هستند ولی ما انتظار داریم که امتیازات خوبی برای ما کسب کنند.
پانزوان از شانس سه ملی پوش کشورمان برای کسب مدال در این رویداد جهانی یاد کرد و گفت : علیرضا عباسپور ، آریا پایدار و حمیدرضا محمدی تنها سه وزنه بردار کشورمان هستند که شانس کسب مدال از این مسابقات دارند و دیگر وزنه برداران کشورمان نیز ضمن رقابت با حریفانشان باید تلاش کنند که بیشترین امتیاز را برای تیم ایران کسب کنند تا بتوانیم یکی از سکوهای قهرمانی رااز آن خود کنیم .
او زمان تشکیل اردوهای آمادگی تیم ملی وزنه برداری جوانان ایران اعزامی به اسپانیا را چهار ماه و اندک دانست و گفت : با تیمی که سال گذشته عنوان قهرمانی جهان را کسب کردیم بیش از یک سال کار کرده بودیم ولی اکنون تنها با چهار ماه حضور در اردوهای آمادگی عازم اسپانیا می شویم . امسال هدف اصلی ما ضمن کسب نتیجه مطلوب ، پشتوانه سازی نیز هست .
پانزوان به انصراف فیلیپین از میزبانی مسابقات وزنه برداری قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا اشاره و بیان کرد : با انصراف فیلیپین ، برنامه ما نیز تغییر خواهد کرد.
کادر فنی تیم های ملی وزنه برداری پایه کشورمان تا مشخص شدن میزبان این مسابقات ، زمان کافی خواهد داشت تا با تدوین برنامه ای جدید ، شرایط و میزان آمادگی وزنه برداران را افزایش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید