🔹قیمت هرکیلو شکر تنظیم بازاری از ابتدای فروردین ۱۴۰۰ تا خرداد ۱۴۰۳بیش از ۲۹هزار تومان افزایش یافته است.

🔹به گزارش چندثانیه، براساس اعلام رسمی وزارت صمت، قیمت شکر در سال ۱۴۰۰ با افزایش ۷۵درصدی از هرکیلو۹هزار تومان به بیش از ۲۲هزار تومان افزایش یافت. البته شکر نایاب تنظیم بازاری در این مدت حدود ۱۶هزار تومان قیمت داشت.

🔹درسال ۱۴۰۱ و همزمان با حذف ارز ترجیحی بسیاری از اقلام اساسی، قیمت هر کیلو شکر تنظیم بازاری به حدود ۲۲هزار تومان رسید و در تابستان به دلیل افزایش تقاضا و کم‌یابی، قیمت شکر در بازار آزاد به حوالی ۲۹هزار تومان رسید.

🔹درسال ۱۴۰۲ قیمت رسمی شکر از سوی دولت اعلام نشد و به همین دلیل نرخ شکر در بازار آزاد به صورت غیر رسمی افزایش یافت. در نیمه دوم سال قیمت شکر با افزایش غیر رسمی ۴۰درصدی به بیش از ۳۳هزار تومان رسید و مصوبات غیر رسمی نشان می‌داد که شکر تنظیم‌بازاری از هرکیلو ۱۸هزار تومان به ۲۵هزار تومان رسیده است.

🔹در فروردین ۱۴۰۳ ارز ۲۸هزار و ۵۰۰تومانی شکر رسما حذف شد و افزایش ۵۱درصدی قیمت شکر به تصویب رسید و نرخ شکر از درب کارخانه که ۲۵هزار و ۵۰۰ تومان بود به ۳۸هزار و ۵۰۰ تومان افزایش یافت. البته قیمت شکر در تابستان ۱۴۰۳ به حوالی هرکیلو ۴۸هزار تومان در بازار آزاد هم رسید.

🔹درحالی که شکر آزاد به وفور با قیمت‌های نزدیک به ۵۰هزار تومان موجود است،شکرهای تنظیم بازاری در دسترس عموم نیست./چندثانیه اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید